AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
589

Jamex väghållningskit, omdöme?

-C
221
-Chrille-
320dT -00
325iM -89
Hej! Ska köpa nya fjädrar och dämpare till min bil (325iM). Funderar på en Jamex sats med 60/40 sänkning! Ni som har dessa vad har ni för omdöme om dessa?! Hur upplever ni väghållningen för mjuk eller hård?

/Christoffer
Woodman
Tror att jag föredrar Bilstein sitter dessutom original på M-technic
Såg att Per ECP hade några sprillans nya satser kvar 3.500:-
Bara en bråkdel av nypriset.
ant
Jag har åkt cirka 2 mil med Weitec fjädrar och dämpare (60/40).
Jag är inte redo för att ge dig en fullkomlig redovisning av uippförandet på vägen, men jag kan intyga att det blev både stötigare och roligare. Dock så anar jag att det kommer vara på tok för mjukt för ett banpass, men när det gäller icke ställbara doningar får man kompromissa.

Mitt tips blir iaf att syna Bilstein, som Woodman tipsar om, kanske tillsammans med gula koni som dessutom är ställbara i hårdhet.
Vill dyu ha mer info om just Jamex grejer, så harj ag för mig att Johan Kihl har ett sådant kit på sin bil. Du hittar honom här Länk

==========
Min bil:Länk
Visa användare
99
BushMen
325iM -90
Weitec är skitbra grejer men du måste vara beredd att däckkontot ökar om du sänker bilen. Insidan slits skrämade fort även om du inte sladdar i varje kurva som jag gör :) H&R fjädrar har mycket bra kvalitet med.

Ingen burnout ingen mys, mycket burnout mycket mys!
-C
221
-Chrille-
320dT -00
325iM -89
>Woodman

Vem är det och hur får jag tag på honom?
ant
Då cambern ej blev förändrad mot vad jag hade förut så kommer däckkontot förbli det samma för mig. Antagligen ändrades vinkel i bakaxeln inte eftersom jag hade m-tech fjädrar på min bil innan bytet av fjädrar och dämpare. Den stora skillnaden för mig var hårdheten bak. Fram blev det däremot både lägre och hårdare.

==========
Min bil:Länk
-C
221
-Chrille-
320dT -00
325iM -89
>Woodman

Har kollat på ECPs hemsida men jag hittar inte!... Var hade du sett det?.. Var det sänkningskit lr bara original höjd på dem?!

/Christoffer
Woodman
Maila till Pära och fråga om de finns kvar..?
Det var M-Technic orig sänkfjädrar inkl Bilstein:s kortare dämpare.
St
630
Ste
325 Coupe
320 - 85
2002 -72
Hade Jamex på min gamla 318. sänker snyggt, men kvallisen på dom är urdåliga. vad jag menar med det är att de säckar ihop ovanligt snabbt. tillslut såg det ut som om man hade kapat fjädrarna 2 varv. Min kompis fick samma problem på sin Golf.
Därimot så tycker jag att på vägen låg den bra, så länge de varade vill säga

Mvh: Ste

Ste
Visa användare
99
BushMen
325iM -90
Ant: Jag hade också M-tech väghållning men tyckte att det blev STOR skillnad på min bil. Visserligen sänkte jag bilen först 60/60 och sen upp till 40 mm bak men det borde inte ha nån betydelse. Cambervinkeln är största irritationsmoment på min bil. Annars är allt "perfekt". =)

Ingen burnout ingen mys, mycket burnout mycket mys!
-C
221
-Chrille-
320dT -00
325iM -89
>Ste
Hmm!... låter ju lite oroande att dom säckar ihop!.. Efter hur lång tid upptäckte du detta?.. Hade du ingen garranti på grejerna?

Det verkar ju som om man ska satsa på Weitec då istället!... Efter som jag vill ha bilen både styvare och lägre faller Bilstein-satsen bort!.. Får fundera lite mer på det här!..

/Christoffer
St
630
Ste
325 Coupe
320 - 85
2002 -72
De höll ett år sen blev bilen bara lägre o lägre där bak. såg riktigt fult ut. fjädrarna tappar sin spänst o bilen började kännas svampig. men det bör tilläggas att det är tre år sedan detta hände likaså med min kompis. De kan ju ha blivit bättre under dessa 3 år. det kan jag inte uttala mig om, Men jag kommer aldrig till att köpa dem till min nästa bil iallafall. Men ska man inte ha bilen så länge, varför inte, de är ju rätt billiga annars. men jag föredra nog Nog Bilstein eller som du tänker på där Weitec.

Mvh: ste

Ste
-C
221
-Chrille-
320dT -00
325iM -89
>ant

Hur går det? Har du kört nå fler mil än? =) Har du några bilder på hur bilen ser ut med sänkningen?....

/Christoffer
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.