AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
21.857

Testa detta! 10 Gb HD i en E39:a!

Sida 4 av 4
im
500
imix
325 IM-89
325 IX Touring-89
M3-96 coupe
325 I-87 cab
325 IA-93 cab
Z3 2.8-97 cab
120d-08
530d-10 Touring
320D-13 sedan
325i-05 coupe
740IAL-01
X5m 40d-13
735IAL-00
750IAL-01
530 I -94
2002-75
530D touring-15
730D-2009
Kan man koppla in en skärm till den?
I så fall kan man ju lägga in en film eller en musikvideo.
Fan va fräckt!

Länk
Länk
be
37
bege
530d Touring -00
Nån som installerat mStation i en E39 utan navi ?
Har en touring och vill helst placera den där Cd-växlarn skall sitta, frågan är bara hur man gör med antenninkoplingen. Ifall antennsladden går utmed utmed vänster sida, verkar det enklast att klippa av den och "skarva in" FM-modulatorn.

Förslag ?

/BG
Imix: tror inte det är möjligt...prgramvaran är programmerad att just bara spela MP#, dessutom så innehåller ju inte mStation nåt moderkort, grafikkort mm så det går tyvärr inte....

Bege: Spelar eg ingen roll om du har navi eller inte. Oavsett om du har businness eller proffesional så måste du ju koppla in den via antenningången med en modulator. Ingen av dessa BMW-orginalstereo har AUX- ingång så via modulator är enda alternativet. Du kan ju däremot själv välja om du vill installera den via antenningången bak på huvudenheten på instrumentbrädan eller bak i skuffen. I vilket fall som helst så är det närmare till sladdar där man kan ta ström osv bak i skuffen. Du behöver inte klippa av antennsladden, köp antennkopplingar som omformar från vanlig antennkontakt till tysk standard och vice versa o koppla in dig där istället.......

V8 rockar fett!
be
37
bege
530d Touring -00
Tänkte väl närmast på att på den navi-fria bilen finns ingen radiomottagare i bagaget som man kan koppla in sig på, utan man måste gå på antennförstärkaren i bakluckan och att dra dubbla antennsladdar dit verkar inte så kul

/BG
Bege: ok, ja, det är kanske inte så lätt då....men då passar det nog bäst att installera ditt mStation i handskfacket o koppla in dig bak på radiodelen i instrumentbrädan. Ska finnas ström som är brytbar via tändningen i säkringslådan under handsfacket.... tror att du hittar antennsladden där oxå nånstans om du letar lite...har för mig den ska gå där nånstans.

V8 rockar fett!
Be
6
Beedee
523iA touring -97
Kan man spela upp wav-filer också? Man tappar ju en del ljudkvalité med mp3.

En gång BMW...
Beedee: har faktikst inte provat, men tror knappast det är möjligt, men du kan ju annars spela in me högre bitrate.... men visst är ljudkvaliteten inte världens bästa. Jag har laddat ner ett program som "renar ljudet" o förbättrar kvaliteten något, så jag kör alla mp3:or genom detta innan jag lägger in det på HD:n....

V8 rockar fett!
Visa användare
4.266
J.Dredd
535dAT M-Sport e61
M535i e28 -86 BMW-Cup
Z4 Roadster 2.5 -03
Angående kyla och hårddiskar:

cdabox skrev:
"wendtan, den klarar det inte särskilt bra, magnetismen i skivorna tar skada av tempraturer under 10 grader (har jag för mig) och har du minus grader och fuktighet, betyder det att det bildas is skikt på skivorna...nicht gut"

Riktigt så illa är det inte. Magnetismen påverkas inte av kyla direkt. Hårddisken är dessutom en hermetsikt (lufttät) tillsluten box, så någon kondens som kan frysa och bilda is är det ingen risk för. Har dom byggt lådan till mp3spelaren dåligt finns däremot risk för att kondens bildas och kortsluter elektroniken i enheten vi temperaturskiftningar runt 0strecket.

/Jesper
be
37
bege
530d Touring -00
beedee: Nope, man kan bara spela mp3 och mp2

/BG
Pe
78
Pekka
6 vxl 540 97
Någon som har programvaran till mstation. Min dator hittar inte mstation och jag får den inte att fungera i bilen heller.
Pekka: Ta kontakt me en kille här på autopower som kallar sig för TCG.... han är numera ägare till min gamla 540. Hoppas han kan hjälpa dig.... du hittar honom f n i 5-serie forumet i ett inlägg som handlar om att motorn misständer över 4000 rpm....

V8 rockar fett!
Visa användare
383
Johan.S
KIA EV6-22
Hej hittar inte var man kan få tag på en m station var inne på netonet`s hemsida, tråden är ju 1 år gammal är det någon som vet var man kan köpa en sådan idag?

Mvh Johan
BM
178
BMWentu.
728iA -96
Subaru Legacy-01
Kan du vara snälla och skicka bilder Till mIg oxå?
Det är Intrresant.

hvirdi@flir.se

Best i Test =====BMW 7uan
Kizmo: Vad jag vet har inte någon bmw orginal stereo/nav stöd för mp3 tag. Har du sett detta i verkligheten?

Jag har sett flera installationer, men där är låterna som cd spår, track 1-2-78 osv. Blir lustigt när man går över track 100, men de brukar funka.

Var God att söka innan du frågar!
Länk
BM
178
BMWentu.
728iA -96
Subaru Legacy-01
Själv har jag fixat Bärbar i Skufen och 6,4" Skärm där framme med windows xp och Winamp. Det fungerar Perfect. Det bästa med winamp är att man kan ställa in utssende efter lilla skärmen.

LO
364
LO528
328i -95
318iS -90
entu: har du inga bilder på mästerverket så att man kanske får någon idé om ett projekt.?? ??
har nämligen tre bärbara datorer liggande som skräpar.
Det är inga värstingar men mp3 klarar de gott o väl samt xp.

BM
178
BMWentu.
728iA -96
Subaru Legacy-01
Tyvär Har jag ingen Digital kamera synd=(, Jag ska försöka låna från nån kompis nästa vecka. Jag ska ordna det så fort så mojlight.

Mvh
Harvinder

wendtan: lägger inte de växlarna ut låten som cd-text info till nav'en då?

// Joakim - AutoPower.se
Länk
Joacim: Nej inte alpine växlarna iaf. Ja har sett en sony lösning som inte heller gjorde det

Var God att söka innan du frågar!
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.