|
Sida 3 av 4
|
|
|---|---|
|
wendtan: Jag kan vara ute och cykla helt klart, men en gissning är att denna inte skall vara några problem då den är inhöljd i ett skal av plast och, om jag inte har fel, ljudisolering, och därmed borde kondensproblemen vara någorlunda ur världen (tycker jag). Jag kan dock, som sagt, vara helt ute och cykla. Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
|
Jaså Haglund2306, du kan kolla upp sånt? ;p jo, som sagt ca 2800 pix me frakt, o kan säga att utan bmw-rabatt eller ej så är det ganska lite pengar me tanke på vad får.... V8 rockar fett! |
|
|
Vill också ha mail med bilder tack... mvh Peter A |
|
| Hur stor är den "stora" kontrollen med display? kan man gömma den i typ ask koppen fram eller i något annat utrymme fram? den är ju inte särskilt vacker eller smidig om man säger. | |
|
Tja, nae, vet inte hur stor askkoppen är på en 328 men kan nog med största säkerhet säga nej. Och tro det eller ej så är det fortfarande det enda som jag oxå har problem med vid installationen. För tillfället har jag den liggande framför växelspaken. Vet inte riktigt vart jag ska göra av den, tänkte montera den på en såndär plastbygel som sitter över ventilationshålen i mittkonsollen, som eg är till för mobiltelefonen. En annan variant i en E39:a som jag oxå funderat på är att sätta den på ett litet vinkeljärn i det där lilla facket framför växelspaken....men då kan jag inte använda mugghållarna. En annan svår grej är ju att "gömma" den tjocka sladden. Och den måste ju vara synlig eftersom man måste se låtnamn, artist, eq-inställning, volym osv. En annan grej är att IR-ögat till den mkt lilla men smidiga fjärrkontrollen sitter på display-enheten, så den måste vara synlig........hmm, en svår nöt som jag inte lyckats knäcka än. Nån annan som har nåt bra förslag? V8 rockar fett! |
|
|
trippela: Du är nog på spåret. Min skärm till navin sitter på en mobilhållare framför utblåsen. Man ser kanon och den sitter inte ivägen för något annat. stäng utblåsen bara.... Automat är bekvämt |
|
|
Att ha den smått fula klumpiga kontrollen alltid synlig är för mig otänkbart, den måste gå att gömma på ett snyggt sätt. Annars får de bli en Alpine mp3 växlare istället som funkar med orginal stereon, iof en dyrare lösning men väldigt mycket snyggare. Bitte, benutzen Sie die Suchfunktion. Snälla använd sökfunktionen. |
|
|
Jo, wendtan, jag har ju kanske inte så höga krav som dig när det gäller vad som får synas och inte synas i kupén.... men visst, du har helt rätt i att den passar ju inte in i den övriga bmw-stilen i interiören. Men jag väljer att ha den framme, men göra den bästa o snyggast möjliga installationen av det hela....... anledningen till att jag skaffade just denna mStation är att jag vill slippa det där me att bränna skivor o s v.....annars hade jag nog gjort som dig o satsat på en MP3-växlare...... får man lov o fråga vad en sån kostar? V8 rockar fett! |
|
|
styrman1: men jag har ju fortfarande det problemet att jag måste "gömma" den där tjocka sladden på nåt bra sätt....vill ju inte ha den hängande framför alla knappar o skärmen..... hur gjorde du med sladden till din navi-skärm? har sett att några har på nåt sätt dragit ut den igenom ventilationshålet. Hur de nu har lyckats med det.......? V8 rockar fett! |
|
|
För er som letar efter bra montagedetaljer; kolla www.brodit.se där finns de bästa fordonsanpassade montagebyglarna. Säljer såna på jobbet, klockrena. // Joakim ---- Länk |
|
|
Jag drog ut den genom skarven av paneler precis brevid stereon. Ca en dec kabel syns. Automat är bekvämt |
|
|
Triple A: En alpine mp3 växlare kostar 4500 + en adapter för att få den o funka med bmws ibus. Man byter allså bara ut befintlig växlare mot denna. Relutatet blir klockrent, men man kan inte se låtnamn tyvärr. Bitte, benutzen Sie die Suchfunktion. Snälla använd sökfunktionen. |
|
|
styrman1: jo, det låter ju som en bra lösning....hade nog oxå funkat om jag hade haft en E34 eller nån äldre modell. Men när man har tv/navi inmonterat i brädan så är där inte mkt utrymme att dra igenom en tjock kabel tyvärr...... Ska ut o fota imorron så bilder kommer per mejl till alla er som anmält sig!...... V8 rockar fett! |
|
|
maila mig med! Automat är bekvämt |
|
|
Så killar, klottrade ner några rader o tog några bilder som hastigast igår.... hoppas att alla har fått mejlet. Ni som inte har, vill ha eller undrar mer kan ju skrika till........... mvh TripleA V8 rockar fett! |
|
|
Hej Alla! kan nu meddela att jag även har hittat plats för fjärrkontrollen i bilen. Drog sladden på vänster sida i bilen. Eftersom jag aldrig har använt eller kommer att använda kasettbandspelaren i bilen så har jag bestämt att montera fjärren öven denna. I paketet medföljde remsor med kardborrband. Klipper helt enkelt en smal remsa o sätter under resp. över inmatningen till bandspelaren. Sätter sen fjärren utanpå. Vill man använda bandaren är det bara att rycka loss osse Vips! så kan man sätta i/ta ut ett band. Drog sedan sladden vidare under instrumentbrädan under ratten vidare bak under den svarta plastlisten vid insteget vidare bak och in under baksätet. Bakom sittdynan sitter en ganska stor kabelgenomföring som mynnar ut i nedre vänstre hörnet i bagageutrymmet (bakom tygsidorna). Dra sladden genom där och rakt upp till mStation. Kan dock påpeka att sladden räckte ganska precis med denna installationen....så om ni väljer att placera ert mStation nån annanstans så gör det ännu närmare instrumentbrädan än vad jag gjorde........ nån som vill ha bilder på det med kanske? V8 rockar fett! |
|
|
Triple A: ett mail med bilder skulle uppskattas även av mig såsom jag påpekar ovan. :) Bitte, benutzen Sie die Suchfunktion. Bruka sökfunktionen först fråga sen. BMWCS Syd #05392 |
|
|
oki, ska försöka skicka igen...... V8 rockar fett! |
|
|
Har precis beställt,verkar ju skethäftigt! Måste man använda den där FM-modulatorn? Jag har AUX-ingångar på stereon,måste väl kunna använda det istället? Länk Länk |
|
|
imix: jaja, absolut, instruktionsboken rekommenderar just den typen av installation med lågnivåkabel då det bli bättre ljudkvalitet, inte för att det blir mkt sämre med FM-modulator, men ändå..... Du har ju "turen" att inte äga en bil med förinstallerad tv/navi där radio o cd mm är integrerat. För oss så är FM-modulator enda utvägen tyvärr....... Det blir ju dessutom betdligt enklare att installera i bilen om man slipper klödda me antennkontakter o s v...... Kan oxå tillägga för er som tänker installera mStation via FM-modulator att det kan förekomma visst bakgrundsbrus. Detta kan man enkelt filtrera bort genom att köpa störningsfilter dels till lågnivå- och dels till strömkablaget. Finns på www.mds.se till överkomligt pris...... V8 rockar fett! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.