AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
21.856

Testa detta! 10 Gb HD i en E39:a!

Sida 1 av 4
Ett litet tips: Har länge varit trött på att bränna cd-skivor hela tiden. Kollade runt på internet och hittade en mp3-spelare som heter mStation på www.netonnet.se. Inbyggd 10 Gb hårddisk o 2 st. fjärrkontroller varav en med stor display. Kopplade in denna med FM-modulator då jag saknar aux-ingång p g a förmonterad navi/tv. Monterade huvudenheten i skuffen under hatthyllan o drog fram den externa fjärrkontrollen med display i kupén. Tog sen med hårddisken o kopplade in den i medföljande chassi som jag satt i datorn. Laddade över alla min spellistor på ca 2500 låtar o satte tillbaka den i bilen. Och så vips så har jag 2500 låtar att välja mellan i bilstereon. Busenkelt o billigt.....

V8 rockar fett!
Triple:

Låter som om problemet du får nu är att välja vilken låt som ska spelas:))))
LN
497
LNBT
S6Plus
Hur långt kan du åka utan att höra en låt 2 ggr med ett snitt på 90 km/h? :-)

Sparar till en....
Länk
Visa användare
1.626
Hangaround
Audi V8 quattro -90
2500 låtar gånger cirka 3,5 min styck = 8750 minuter, vilket är nåt i stil med 146 timmar. 90 km/h gånger 146 timmar ger 1314 mil.

Med reservation för matematiska kullerbyttor och härdsmältor :)

Sex på alla fyra, roligast så!
Visa användare
1.626
Hangaround
Audi V8 quattro -90
Det är för övrigt 531,5 mil från Murmask till Malaga, för att ge lite perspektiv på saker och ting. Trevlig resa :)

Sex på alla fyra, roligast så!
Bmwtokig
TripleA Har du inte problem med att den ger ifrån sig lite störningar eller är det bara min som är så jävla kass lie och klen grund kabel eller vad tycker du???

[BMW] The One And The Only
LN
497
LNBT
S6Plus
Då hamnar du ca.200 mil nedanför klacken på Italien då :-)

Sparar till en....
Länk
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
Jo mStation Car verkar vara en riktigt kalaspryl faktiskt. Har även hört att man kan byta ut 10 GB-disken mot 30 GB och då har man ju garanterat inga problem med att samma låt spelas hela tiden. :)

Bitte benutzen Sie die Suchfunktion.
Mo
176
Moe
Cykel
Du skrev:
"Kopplade in denna med FM-modulator då jag saknar aux-ingång p g a förmonterad navi/tv."

Jag antar att det har något med att man använder en radiokanal för att koppla ihop den med stereon.
Hur fungerar det ?, fungerar det bra ?, Var detta något som följde med eller som du köpte till ?

Är det en hårddisk av vanlig 5 1/4 storlek kan man väl satsa på en 200Gb när man ändå ska ha musikfestival?

/Simon
5,25 tums diskar använder väl ingen nuförtiden? mStation har väl ändå 3,5 tums disk?

----
Länk
Visa användare
351
CLiFF
735iAL V8 E38 -98
Visst har den 3,5 tums disk (vanlig EIDE), men vaggan sitter i en 5 1/4 tums plats.

Läs mer på Länk

// CLiFF

Vanligt sunt förnuft är inte speciellt vanligt / Mark Twain

BMW7 of Sweden: Länk
Daytona
Bild:Länk

Vilken del är det som man måste ha i bilen???
Joakim Johansson,

ursäkta mig....glömde bort att det är 3,5 tum diskarna är och att man får montera dem i en släde för att få dem att passa i ett 5,25 tums uttag.

/Skäms
Visa användare
351
CLiFF
735iAL V8 E38 -98
Daytona: Båda :-)

Själva enheten monterar du dolt och sedan drar du fram remote:n med display till instrumentpanelen. Du ser alla ingående delar här: Länk då kanske det klarnar lite :-)

// CLiFF
Zx
632
ZxD
E46 M3 -03
Kan jag montera den i min bil?
simon_en: så farligt var det väl inte? =)

----
Länk
Visa användare
2.145
540is
E39 M5 99' Bi-Kompressor
E39 540iAT 00' Kompressor
Kan man se låttitlar etc. med FM-Modulatorn?
540is: jag kan inte säga att jag är mer än 99,9% säker, men jag tror inte att det fungerar. det skulle vara via RDS isåfall och jag har aldrig varit med om det, isåfall måste ju mSation ha datatrafik till FM-modulatorn och det tvivlar jag på att den har.

----
Länk
Da
9
Dannen
328i -98 (E46)
Någon som vet om det finns AUX-ingång på en BMW Reverse som sitter original i en 328 från 98(E46).

Är mStation kopplad till tändningen? Var kopplar man lättast in mStation på antennkabeln?
oj, vad många frågor det blev helt plötsligt.....jo, jag kommer ganska långt på 2500 låtar, men problem med att sitta o byta låt upplever jag inte som något problem under tiden man kör. Lägger man upp allting i spellistor i bokstavsordning så är det inga problem att hitta runt. Någon sa att man skulle kunna byta hårddisken....visst ska det gå bra. Det är ju en vanlig hd som ligger i den så att stoppa i en 200Gb skulle inte vara några problem.
Moe: Det medföljde en FM-modulator som jag kopplade in mellan mitt mStation och radiomodulen i skuffen. Den sänder ut musiken från mStation via en frekvens som du själv kan välja o ställa in på modulatorn. Du rattar bara in denna frekvens framme på radion i kupén så funkar det utmärkt. Det enda man behövde köpa själv var 2 st adaptrar till antennkabeln på modulatorn. Tyska bilar kör idag med en annan standard där antennkontakterna hane/hona på radiomodulen i bilen inte ser ut som på "vanliga"bilstereo. Dessa köpte jag på euronics i stan för dryga hundralappen :)
Bmwtokig: Kan säga att jag inte har upplevt några som helst störningar. Modulatorn bryter alla andra sändningar på FM-bandet när du slår på mStation nämligen.
540is/Joakim Johansson: Artist, låttitel, EQ-inställning, volym, speltid mm, all denna infon syns i den medföljande displayen som du monterat framma på instrumentbrädan. Man ser som sagt ingen info i tv:n i bilen. Denna visar endast den frekvens du rattat in på radion för att få in signalen från mStation.
Dannen: Kan med största säkerhetr säga att det inte finns nån aux-ingång på någon BMW-orginalstereo.
Om ni vill ha lite bilder o tips på installation så kan jag mejla det till er som vill......

V8 rockar fett!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.