AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
828

Värde på 540ia Touring 29000 mil?

Hejsan. Skall byta in en 540ia Touring på måndag som rullar 29000 mil. Men den är mkt intressant. Den är så gott som maxutrustad, alstolar, skinn, klima, dator ja ni vet hela baletten. Det är en kombi. Den är imp. -96, dvs 1 år gammal. Nuvarande ägaren är den enda ärgaren. Automaten är nyrenoverad hos BMW med kvitto på nära 30 000:-, nya bromsar runt om, kvitto på 5000:- Sedan finns en fullservad bok hos BMW, samt en massa äldre kvitton. En ägare som varit mån om sin bil. Till bilen nackdel är 2 elfönsterhissar fungerar ej, samt elen på förarstolen glappar. Lite lite rost kan även skodas. Vad tror ni jag skall räkna med att få ut för bilen? Tacksam för svar!

Behandla din BMW, som du själv vill bli behandlad av den!
Just ja, det är en -95:a. Kan vara bra att veta ;)

Behandla din BMW, som du själv vill bli behandlad av den!
LN
497
LNBT
S6Plus
60 000 kr är realiststiskt med tanke på att du får en 98:a 540 T för 200 000, fast jag skulle gärna ta i mer då jag helst skulle vilja ha ut 80 000 för min som också är välutrustad med allt som funkar.

Sparar till en....
Länk
Tror på ca 60 KSEK....verkar som om bilen är svensksåld vilket fortfarande är ett litet plus.

/Simon
De
763
Deimos
320d GT xdrive -16
Är det verkligen så egentligen. Att en svensksåld bil är ett plus? Jag skulle aldrig köpa en svensksåld bil som gått på våra svenska saltvägar allt för länge. Bara om den är norrlandskörd skulle det vara intressant, det ser jag som ett plus.
Demios,

är mest inne på import själv också, de fyra senaste bilarna har varit import, mycket pga pris och att jag tror att det mervärde som finns hos svensksålda kommer att kraftigt minska/försvinna. Dock är det enklare att kontrollera historik än i tyskland förståss.

/Simon
LN
497
LNBT
S6Plus
Skulle vara för försäkr.premien i många bolag som gör att de är "mer" efterfrågade. Spec på lite äldre typ M5 3.6 , 3.8

Sparar till en....
Länk
chrille70
Deimos,

"Norrlandskörd" är inte alltid något som behöver betyda ett plus. En bil som t ex gått här i Västerbotten "hela sitt liv" har fått utstå vägsalt (än om kanske inte i samma utsträckning som i s. Sverige) samt dåliga vägar och sträng kyla. Vägarna vi har här är verkligen inget att skryta med och dåliga vägar sliter enormt på bilarna. Tjugofem minusgrader är inte heller nyttigt för någon bil på något sätt.

Då hjälper det inte ens att det är en BMW... ;)

Mvh Chrille
De
763
Deimos
320d GT xdrive -16
Men visst är det bara de större vägarna som använder salt? Typ e4:an. Här i Dalarna har i princip varenda landsväg saltat... Och dåliga vägar finns det också gott om... Så visst skulle jag föredra att köpa en norrlandskörd framför en bil härifrån.
Men nästa bil jag köper kommer vara tysk, och jag ska importera själv utan mellanhänder. Då är man säker på att bilarna inte är skruvade för tyska bilhandlare kan man lita på har jag hört.
Demios,

tyska och svenska bilhandlare är precis samma sak...man måste bedöma vem man kan lita på. Sannolikt skruvar inte aukt åf av något märke....de har alldeles för mycket att förlora på det...så tänker jag....

/Simon
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.