|
|
|
|---|---|
|
Jag har precis bytt till 4 st mkt fina lampor fram på min 525 -77 Och fick igår min spräckt pga stenskott (hoppas jag).... så jag undrar vart köper jag nya och vad kan de kosta ?????? motor nord verka ju inte ha så mycket i lagrer till e-12 längre.... Billy B-10 Länk | |
|
OBS !! dessa lampor jag hade nyligen monterat bar mycket bra beg som jag hade låg hemma. Billy B-10 Länk |
|
|
Faaan inte bar utan VAR ska det stå... Billy B-10 Länk |
|
Be 726 523iT LCI -07
316i -00 530iT/5 -96 528iA -86 528i -83 Alpina B9/E28 -82 Nr:003 525 -75 3.0 CS -73 Jaguar E-type OTS v12 -71 Dynapack dynamometer |
Närmaste BMW-handlare. BMW original brukar vara billigaste alternativet för lyktinsatser till gamla BMWs. Bert-Ola BmwCS #2423 |
|
Ett alternativ som jag gjort på min 3.0S och 630CS är att köpa vanliga H4-insatser (små förstås) och sätta dit! Man får göra små extraurtag i lamphållaren för att dom skall passa men det är väldigt enkelt! Två fördelar får man då: 1) Det finns många fabrikat att välja på (BOSCH, HELLA, BILTEMA etc). BILTEMA är sämre än dom välkända fabrikaten men mycket billigare 150 kr/st mot kanske 350 kr/st). Jag har BILTEMA på 3.0:an och HELLA på 630:an och BILTEMA fungerar hyfsat (mycket bra i förhållande till sitt pris). 2) Med litet extra reläer och kabeldragningar så har man 4 st halvljus och 4 st helljus. Och med tex 80/100 W-lampor lyser det ganska bra om än olagligt på halvljus (Med en dold strömbrytare kan jag släcka 2 halvljus)! Per L |
|
|
Hella var det jag satte på för några veckor sedan , och det var bmw original.... Så bmw har ?? När jag skulle köpa stötdämpare fram till min gamla 518 -75 jag hade så fanns det inte sa killen på bmw till mej , gissa om man vart snopen !!! Åkte till bilas som det hette då och de hade ... Billy B-10 Länk |
|
|
Låter skumt ... Dom vanliga slitdelarna till e12:orna har jag aldrig haft några problem att få tag genom BMW . Att dom kanske inte har det på lager är en sak men det mesta brukar gå att fixa på någon dag direkt från tyskland . Att vanliga stötdämpare inte går att fixa till en bil som gjordes i 23721 exemplar 1975 låter bara som en lat eller inkompetent reservdelsförsljare. Lyktorna finns hos BMW och jag har även sett det för något år sedan på Biltema . Dom flesta borde kunna ordna det då Hella finns hos dom flesta reservdelsfirmor . ///M vh. Niklas BMWCS #3633 BMWCS Sektion Nord |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.