|
|
|
|---|---|
|
Hej! Var och tittade på en fin 328i touring -97 svensksåld för några dar sen. Den hade åkt 8000 mil och kostade 129.000:- Hade skinn, antispinn, acc, automat vxl. mm. Var nyfiken på vad Försäkringspremien låg på och kollade upp det. Hos Susab Tennant kostar det 9627:- i helförsäkring om man åker max 1000mil och 11136:- om man åker 1500mil om året. Tyvär kanske det sker en premiehöjning den 1/7-03 men tycker ändå att det är hyfsat billigt! Vad betalar ni i premie? | |
|
PatrikM: Välkommen till detta enimenta bmw forum:)) Nu har jag i och för sig ingen 328 men tycker ändå att det låter hyfsat bra. Jag skulle nog ringa/mejla runt till alla FB för att få en ehhets bild på premien. |
|
|
Hej Patrik! Jag har en 328i, iofs en E46 och en sedan. Jag betalar 5700:- helår, helförs hos Länsförsäkringar. Jag bor i Karlstad så det kanske blir lite lägre jmf med Södertälje. Som sagt, ring runt till bolagen och kolla pris. Mvh Petter |
|
|
Hej Patrik ! Jag har en 328i Touring -96. Jag betalar 9342:- helår/helförs. Då har jag 13 skadefria år. Max 1000mil, 3000:- i självrisk och jag bor i zon 3. Förs.bolaget är länsförsäkringar. Mvh. /Lars |
|
|
Jag har en 328Ci -96. Jag betalar 5700kr/helår helförsäkring på folksam |
|
|
Tjena. Jag har en 328ci -95 Betalar ca 14 000/ helår för halv och ca 6500 för trafik. Detta är hos susab/tennant |
|
| jag har folksam betalar 15,700 om året för 1,500-2,000mil om året bor vid globen parkerar på gatan! det är helförsäkrat! | |
|
Harris_85: Är bilen reggad på dig? I så fall är det en bra premie. /T.P. Länk |
|
|
Gav ca 5500 helår för min 328iT -96 hos LF Helförsäkring |
|
|
Patrik, kollade du på den i Högdalen? Har tittat på den också, men tyckte att den inte var så fräsch som man kan begära av en som gått 8000 mil. Ett märke på huven, samt rökt inuti. Gick bra annars iofs. Dessutom var säljaren helt bestämd vad gällde priset. |
|
magmo |
Hej! När ni skriver HELFÖRSÄKRAD, menar ni då med tilläggsförsäkring som ger ersättningsbil vid ex. stulen bil/smaschad bil? Har själv LF & en E39 528 -97 imp. Skulle betala 9100:- / år 100% helförsäkrad, man, 31 år, småstad, över 2500 mil, 13 skadefria år. Tycker detta är rejält i överkant. Dessutom kan man inte på LF teckna en försäkring på importbil om man inte redan har en annan försäkring hos dem ex villa eller hemförsäkring. Magmo maniac |
|
Min 328 e46 kostade mig 8300:-. Helförsäkring inkl.hyrbilstillägg. Är 28, bor i villa i norr förort sthlm. Folksam 1500 mil. En 328 e36 har jag märkt är något högre, nån tusenlapp eller så. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.