AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
657

Svag lukt av bensin i kupen(e32, 735)

ba
963
bader
320i Touring -99
535xd Touring -16
Nu är jag inte så orolig eftersom det bara luktar lite lite lite grand ibland.

Någon som haft liknande problem. Var ska man börja felsöka skiten?
De har bytt soppafiltret för ca 1 månad sedan och lukten har börjat sedan dess. De mumlade något om att en soppa slang var murken och blev utbytt.
Var sitter soppafiltret, ska kolla jobbet, men det verkar komma från motorrumet.

Ja ja.. jag har inte haft tid att lyfta huven än :( Man är inte gjord av tid... :)
Hej bader! På min 730 hade jag likadant. Det var en kort slang i bakkant på motorn som satt mellan två bränslerör. Den ena slangklämman var lite lös. Jag drog bara åt den, sen försvann lukten. Soppafiltret sitter under bilen vid bakaxlen om jag inte minns helt fel. Mvh Danne

Det finns bilar och det finns BMW 7-serie!!
wa
2.348
wadel
E39 520i 1998
E38 728ia 1998
E36 316i 1993
byt alla soppaslangar i motorrumet med nya slangklämmor i rostfritt.
Läcker det lite baktill vid filtret är det inte troligt att ångorna tar sig in i coupen då luftintaget sitter
åvanför motorhuven.

"e32 annars är jag hellre utan"
ba
963
bader
320i Touring -99
535xd Touring -16
Får ta en titt imorgon efter jobbet.
Tack för ledtrådarna.

Är det många slangar i motorn? På min gamla vinkel så är det små slangar till spridarna också.. hur är det på den här?
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Kan väl också tänkas vara gummi o-ringarna på bränsleriggen och/eller till spridarna som torkat och därav visst läckage i vissa drifttillstånd..Vet ej exakt hur det ser ut till E32 men antagligen en liknande konstruktion på din M30 som till E28 M30,ev så har du ett mera "inkapslat"(skyddat) system iom nyare modell..

Mvh Janne.
ba
963
bader
320i Touring -99
535xd Touring -16
Nu har det hänt igen.
Det verkar som om den luktar starkare när motorn är kall och det är lite kyligt ute.
Troligtvis något till kallstarten eller så.
SÅ var det även för mig innan byte av bränsleslangar i motorutrymmet, dom torkar med åren tror jag och börjar då ånga ut lite bensindoft... efter hand blir det värre.

Byt slangar som dom säger så är du med stor sannolikhet av med problemen, om inte har du ändå gjort lite nytta då detta kommer på alla för eller senare.

www.bimmer.nu
sidan för bmwtokar!
Nu med tokbra kalender..
ba
963
bader
320i Touring -99
535xd Touring -16
Okej.. då vet jag vad som ska göras i helgen istället för att titta i taket och klia mig på magen.

är det biltema standard slangar på lösmeter eller är det bmw special böjda slangar?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.