|
|
|
|---|---|
|
Bläh... nu är Alpinan såld. Jag mår tvärtjyvens, för jag vet att jag ALDRIG kommer att hitta en lika fin igen. När jag såg den första gången, så visste jag direkt att det var "min" bil, en bil som hade allt det jag drömt om. Idag så åkte den nye ägaren iväg i den, och inte förrän jag såg bilen bakifrån och insåg att den åkte IFRÅN mig, så fattade jag att jag inte längre ägde bilen och kunde tvätta och åka i den när jag ville. Värst av allt är att de är så otroligt snygga bakifrån, låga, breda... grymma. Faktum är att även om jag hittar en ny, så kommer jag inte att ha samma känslor för den, som jag hade för den här. Skit, jag vet att det bara är en bil... men jag är ändå tvärledsen. Pengarna går ju inte till något kul heller... huslån och löner i firman, jippi.... :( :( :( F-n också... jag var tvungen att skriva av mig lite. | |
|
Petter jag LIDER med dej... Det var en "hon" va ? Billy B-10 Länk |
|
|
Tack billy! :) Definitivt en hon, alla signifikativa tecken fanns där. Lånade inte ut henne till någon, träffade henne helst ensam, gjorde onödiga saker (för henne) saker som man normalt inte skulle göra (putsa tändstift, byta bromsolja och motorolja alldeles för ofta, remmar, etc.) om det inte är nödvändigt... spenderade pengar på onödiga små putstrasor och tjafs som egentligen bara var för att smöra... Så nog var det en hon alltid. Nej, men allvarligt, så var det här nog den absolut jobbigaste försäljningen hittills. Då har jag ändå sålt säkert 30 bilar... jag var nog väldigt inställd på att inte behöva sälja just denna. |
|
|
quixotic 2, Mina djupaste kondoleanser :( Du får nog se över personalen du har anställd, vilka hjärtelösa kräk de måste vara som tvingar dig att sälja din ögonsten för sin egen höga vinnings skull! HIMMEL så egoistiskt :)) Du hittar något nytt skoj med tiden, det lovar jag! Mvh, Kalle - BMWCS[syd]#5120 ____ Länk |
|
|
Jag sålde precis en M3 -95 som jag var inställd på att äga och använda i ett par år framöver. Jag letade under en längre tid för att hitta en liknande bil för den peng jag tänkt, så snubbnade jag på denna: Länk Sedan ändrades förutsättningarna och jag var tvungen att göra mig av med den:( Ruskigt trist, och även "hon" kommer att vara saknad. /Wille |
|
|
petter: det är ungefär samma med mej , trivs bäst själv i henne och skämmer gärna bort henne mm.... Hoppas att kunna behålla'na länge till.... Lycka till i fortsättningen... Billy B-10 Länk |
|
![]() 778 535D touring -05
745ia Highline -86 MB ML400Cdi -01 X3 3,0SD -07 320D -07 Touareg V10Tdi -05 |
Petter; hoppas att det blev en entusiast som köpte den, klen tröst...men ändå :-) / Det finns bilar, BMW, M- bilar och Alpina...men man är precis lika glad i dem alla! |
|
Kan inte känna din sorg... För vet man att man kommer få dessa känslor efter att den är borta,,,, ja då får man lösa penga frågan på annat sätt! Men,,men det är jag.. Micke.. Länk |
|
|
Typ r**a en bank ! eller ?? Billy B-10 Länk |
|
dunstan |
Varför sålde du? |
|
Citat från första posten: "Skit, jag vet att det bara är en bil... men jag är ändå tvärledsen. Pengarna går ju inte till något kul heller... huslån och löner i firman, jippi.... :( :( :(" Misstänker huslån och löner i firman? ;)) |
|
|
Tacka alla!! :) Jag börjar se lite mer positivt på saken nu, såhär en stund efteråt. Nu får jag ju tid att putsa och skruva på Highlinen, något jag haft dåligt samvete för att jag inte hunnit med som jag velat förut. Pengarna jag spar på att inte behöva tredubbla försäkringar, blir desutom ett par nya stötdämpare fram på ett par månader! :) Acey: Det stämmer bra det, totalt skittråkiga användningsområden! Micke: Jadu, i det här fallet hade den lösningen stavats r-n med ett Å i mitten. Oturligt nog bor jag vare sig ovanpå en oljekälla eller i en park där det växer pengar på träd. Om det funnits något annat sätt, så hade jag använt mig av det. Nåja, den nya ägaren kommer säkert att ta hand om bilen, det verkade vara en både noggrann och seriös kille. Han kommer säkert att synas till här såsmåningom... |
|
|
quixotic2: Ja än så länge kan man vara ung och dum och bränna pengar på knarket bilar... (springer ifrån alla måsten med eventuella lägenhetsköp). Dock får du gotta dig i faktumet att det ibland kan vara minst lika roligt att lägga upp planer, titta på bilar och drömma sig bort om vad nästa projekt kan bli när det blir ljusare tider! Hoppas vi får se den nye ägaren här i krokarna! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.