|
|
|
|---|---|
|
Ok. Såhär är det. Stod parkerad. Blev påbackad. Kul. Motorhuven veks på mitten m.m. men vad jag kan se bara plåt och plastskador. Motpartens försäkring täcker kostnaderna. Bör jag lämna in bilen på BMW eller någon annan verkstad? Jag gissar ju på att märkesverkstad är det bästa, men ngn annan kanske har erfarenheter av det. Jag bor i Linköping. Tacksam för tips. | |
|
Halloj dubbeldelta! Om jag vore dej skulle jag inte tveka. Det är alltid säkrast att lämna in dom hos märkesverkstäder. Jag har inte själv råkat ut för det men min farfar har haft sin 325 inlämnda på bmw i hackefors. Han blev nöjd med resultat. Jag bor också i Linköping. Mvh Danne Det finns bilar och det finns BMW 7-serie!! |
|
Woodman |
Det är nog ingen fara att lämna in bilen för reparation hos BMW i hackefors de har många duktiga mekaniker. Vad du däremot bör styra är valet av lackeringsverkstad..vet ej vart hackefors lämnar sina lackskador..? De som "KAN" lacka i LKPG är följande: Lackverkstan (janne). Samt Rejmes (be då verkarn att "Mästare Leffe" lackar) Kräv då att huven samt skärmen,mm. skall lackas separat (Löst) Annars får du tyvärr bilen förstörd med fasthärdat sprutdamm. Sedan skall du be att Björn på hackefors beställer hem "Originallacken" till din bil. Annars blandar de bara ihop en MIX där den skall lackas ock det blir tyvärr "ALDRIG BRA" oftast blir den omlackerade delen antingen för ljus eller för mörk sedan ser man även att vissa kulörer fattas i den MIXADE färgen. (KRÄV originallack.) Oavsett vad de kommer med för undanflykter. |
|
Tack så mycket för svaren. Hackefors får det bli då, med era tips som krav. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.