|
|
|
|---|---|
|
Igårkväll på väg från Kalmar började jag dra mot en grön 320 coupe. gick väl bra upp till 230 men sen började han krypa sakta men säkert ifrån mig. segade upp mig till 235 på mätaren, men han drog mig helt enkelt?? Någon som vet nått om denna bilen? Min bil är både chippad och har Sportsystem o öppet filter. Om jag ska vara ärlig så blev jag jäv__- paff var 100 på att jag skulle dra hans enkelpipiga helt i orginalutförande beemer. Tog reda på att det var en 320 av regnummret. Norman | |
|
Någon som kan tros veta vad han gjort för att lyckas med detta?? Norman |
|
|
Någon som krökt i en M50B25 eller M50B28 kanske istället för originalmotorn. 320 E36 är ingen särskilt pigg maskin jämfört med 325 E36. Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
|
Har hört mig lite för. går rykte om att det sitter andra kamar o lite annat i denna. skulle det göra så pass mycket?? trodde också att det kanske satt en 2.5 de är ju lika som bär annars utseendemässigt inför en besiktning tänkte jag, Men om det går att pigga till en 2.0 så borde det ju går att får ute en del till ur en 2.5. Norman |
|
Aldric |
Snacka om sleeper .. kan det inte bara vara nån som meckat på ett enkelpipigt utblås och ett 320i märke på en 325:a då? Och att din bil hade en dålig dag .. ;) |
|
Sa jag att det stod 320i? Enligt reg nummer skrev jag. ringde o kollade upp att trodde först at det var en 323. men det är en 320. Norman |
|
| Antingen har du en trött bil, min gamla 325 accelerade hela vägen upp till ca 243 på mätaren då varvstoppet gick i, eller så är inte 320in en 320. Finns inte en chans att då ska få spö av en 320 om den inte är moddad. | |
cane |
"Min bil är både chippad och har Sportsystem o öppet filter" Hm, kan nog va problemet, dessa "trim" sänker ofta prestandan. |
|
Bilen har en trimmad 2.0. Motorn är tydligen inköpt billigt färdigtrimmad och har suttit i en banracingbil innan. ska tydligen sitta rätt så fina prylar i den, Träffade folk igår som tydligen visste vems bil det var jag menade. Vore kul o veta vad som gjorts för att skrämma upp en vanlig 150 hästrs maskin borde ju ha ca 180 - 190 hk sedan kanske hans varvstopp slutar någon annastans. men då tycker man att det borde också sitta en annan bakväxel i den med. Jag har en polare vars varv ligger på 3500 redan vid 120km/h Norman |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.