|
|
|
|---|---|
m-king |
Jag har haft ett klonkande ljud nu ett tag i framvagnen,och när jag kör över 80-90km/h så börjar bilen vibrera.Jag vet inte exakt vad det kan va,någon har sagt det kan va bussningar,eller dåliga spindelleder.tacksam för alla svar. |
|
Sök på forumet. FAF |
|
|
jag har haft problem med klonk i framvagn och då har det varit stötdämparna som har varit slut. Du kan testa detta genom att ta tag om framskärmen och lyfta upp f.vagnen och då höra om det knakar lite när den fjädrar ner.. När jag hade problem så fjädra den rätt bra ändå så man tänker inte på stötdämparna då kanske. Hoppas det löser sig för att det är riktigt enerverande med klonk. MVH///Christopher |
|
|
Jag var på besiktningen igår med ett fruktansvärt klonkande höger fram. Där hittade de ingenting (?) som var glappt men det läkte olja från dämparen så bjorasen kan nog ha rätt; kolla dämparna. Den gick igenom med blankt papper, förresten ;) |
|
|
Hej. Hade precis samma problem på min 525'a för ngt år sen och det var fjädrarna fram som var av på bådasidor. Bytte fjädrarna (2000:- ink material) och problemet försvann. Kan kanske vara det. Lycka till! /111 |
|
| Hej om det klonkar när du kör över en ojämnhet, så är det troligtvis staget mellan krängningshämmaren och stötdämparbenet som är glapp i lederna. Ett vanligt fel då det är en ganska tung bil. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.