|
|
|
|---|---|
| Man kör fort sen gör man en hård in bromsning så skakar hela jävla ratten. Som om skivorna skulle vara böjda fram. Det kallas väl bmw sjukan E28 samt E34 har gjort så mot mig. FRÅGA GÅR DET ATT ÅTGÄRDA? VAD ÄR DET? VAD HÄNDER? | |
| Det kan vara lite olika saker, Skeva bromsskivor, dåliga stag i framvagnen, dåligt balanserade hjul t.ex. Och kombinationer av föregående givetvis. | |
|
Bilen e i toppskick alla grejer e bra stag,skivor,klossar,ok,hjul,mm Jag har hört att dom kallar det bmw sjukan och många gammla 5 serier lider av det. |
|
ant |
Nånting är uppenbarligen inte i toppskick eftersom du får kraftiga skakningar i ratten vid inbromsning. Jag har åkt några E34 M5 och dom har inte haft denna symptom. Om du har möjlighet kan du "klocka" skivorna och på sätt se om dom är vinda. Annars får du kolla igenom bussningar och stag en gång till. ========== Min bil:Länk |
|
lämna in skivorna det kostar 500spänn per skiva de svarvas så ska det gå bra hellre himmel över huvet än bilen över huvet |
|
|
slipa hellre skivorna. Livet är för kort för att köra diesel!!! |
|
|
Det är viktigt att köra in bromsskivorna innan man kör hårt med dom, dom e inte helt härdade när man köper dom och om man slå på en hård broms i hög fart när dom e nya så är det en stor risk att dom skevar sig. |
|
| Tack för tipsen ALLIHOPA!! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.