AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
485

Bakluckan på 320...

Sir Bmw
Hej,

Jag har problem med fjädrarna som håller upp bakluckan på min 320. Det ser lite konstigt ut och fjädrarna verkar 10 cm för korta.

De satt inte riktigt monterade och när jag försöker fästa dem i hacken som finns så är de c:a 10cm för korta, de räcker alltså inte hela längden ut...

Vad kan det vara som är fel..??
Woodman
Har du fjädrar där ? Som håller upp luckan..?
Det kan väl ej vara original..på min är det som långa spännda metallpinnar som ligger spännda under hatthyllan.
Det följde med "extra starka" i kittet till M-Technic vingen bak.
Sir Bmw
Jodå, det är precis samma som du menar, det är långa spända metallpinnar, eller totosionsfjädrar om man så vill, alltså fjädrar som fjädrar vid vridning. Problemet är bara att de är c:a 10cm för korta för att jag ska kunna få in dem i hacken... De satt "uppklistrade" med några spriralfrjädrar mot undersidan av hatthyllan på min... men de håller inte upp luckan som de ska och det verkar mystiskt med den korta längden... färgen på fjädrarna stämmer med bilen så tror ju inte att de kommer från typ en E21:a eller så...

Men vad kommer det sig att de förefaller vara 10cm för korta..??
Sir Bmw
totosin=torosion alltså, bäst att säga för att inte WPC ska jaga mig...*s*
Woodman
Åk till skroten och införskaffa rätt anpassade torissionsfjädrar.
Tag förslagsvis fjädrarna från en 325:a med vinge..Så kanske du
har turen att få de extraförstärkta.
Passar dom från en bmw 320 84:a??
I så fall kan du "nästan "få" mina,då jag skrotar en e30.....*s*
Köppen
Nån har monterat en vinge på min 318. Antar att det är därför min baklucka försöker stänga sig själv hela tiden. Hade 325 vinge monterad original? 318iS 89-> hade väl det iallfall? ("iS-vinge"?)
(det stavas "torsion" förresten, hehe)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.