|
|
|
|---|---|
|
Tjena har nån varit med om att nån M3a har käkat upp stiftet på 2a cylinden??? Ride in style | |
|
käkat upp stiftet ?!? Hur mycket är det kvar av det ? Billy B-10 Länk |
|
janne mix |
M3och M5 är hungriga varelser dom äter inte bara stift- dom äter plånböcker också sana mina ord. Hej det är väldigt ovanligt. Du kanske har för mjuka stift. |
|
Det gör alpinor också !! (äter plånböcker alltså!)..... Billy B-10 Länk |
|
| Om man säger så.. Elektroden plus en del porslin försvann.. | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Det har hänt några gånger under min livstid, inte på en M3 men på trimmade V8 maskiner, allt från total "härdsmälta" till avbrända elektroder, så visst händer detta. Nån 100%procentig förklaring har jag inte direkt till detta, då det funkat med ett nytt stift och aldrig hänt igen på samma maskin/cylinder. Kolla så du har "rätt stift" kör du hårdare än "normal" så kan du ev behöver ett stift med bättre anpassat värmetal ett hårdare stift. ///MVH Hasso Länk |
| Har de hänt mer än en gång på samma cylinder så kolla att cylindern får tillräckligt med bensin | |
|
Oki nu är det inga problem.. Ja bytte stift sen var det bra.. å det ser fint ut.. Hade oxå tanken på att den fick för lite soppa men det är inga problem med tillförseln.. Ride in style |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.