AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
778

Tips hur laga M-frontspoiler e30 88a

RI
146
RILLE BRUHN
325IM -88
325T -89
325IA -88
318IS -91
325 ETA
Tjena är det nån som har lagat sin m-frontspoiler (typ spricka) som vet hur man ska gå till väga plastsvetsa eller limma och i såna fall vilket limm??? det är bråttom!!!

Too much is right
KKR
om sprickan inte är allt för stor kan du ju använda plastic padding,finns ju även speciella kontaktlim lim för sprickor.Åk till typ mekonomen å kolla,dom har absolut nånting som kan hjälpa dig!!
Visa användare
962
Teres
330i -01 M-Tech 1
325i -88 X2
323i -85 Banbils projekt
ta en tum låt på baksidan och popnitta i hopp sprickan sen slippar du ner popnittshuvudena så¨gott det går sen är det bara och spacka. så gjorde jag och killen på en en bakre m-kjol till gammla karssoen. Det var hur bra som helst.

Mvh Teres
RI
146
RILLE BRUHN
325IM -88
325T -89
325IA -88
318IS -91
325 ETA
Lazereye: Hmm jag tror nog att den måste svetsas eller limmas den är en 1dm lång ca uppifrån kanten och ner och den sitter i svängen typ tack ändå

Too much is right
KKR
Woodman
Teres: Är det varmt i Gävle idag.. ;-)
Visste inte hur står repan/sprickan va eftersom du inte beskrev de från början...mitt tips fungerar mkt bra på mindre skador.
Men lycka till me lagningen.
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
Kan fungera bra på ett enklare sätt också. Om det inte är någon del som rör sig eller utsätts för påfrestningar så kan du skaffa dig ett riktigt starkt tvåkomponentslim (finns i färgbutiker el. likn.) och limma sprickan. Det går då att få det att sitta ihop 99% och det syns knappt om du har en relativt mörk färg.
Skulle du inte vara nöjd med det är det bara att börja slipa och möjligtvis spackla en aning (räcker med mycket mycket tunnt) och sedan lacka på.

Bitte benutzen Sie die Suchfunktion.
Visa användare
962
Teres
330i -01 M-Tech 1
325i -88 X2
323i -85 Banbils projekt
Woodman: japp kanom väder i gävle i dag går knappt och vara ute för att det är så varm

Kom precis in efter jag satt ditt mitt namn lite fin fram på kofångaren på vänster sida om man sitter inne i bilen =) men det var ett jä*la pill inana jag fick ut dom bokstäverna jag ville ha.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.