|
|
|
|---|---|
|
den verkar gå på 7 cyl har bytt stift kan man dra ur kablarna till tänd-spolarna en och en under gång eller skadar man elektroniken då | |
|
Jag skulle inte röra tändspolarna under drift. Är ganska hög spänning där och risken finns att delarna/elektroniken tar skada när du skapar "gnistbildning" i bort/på tagandet/sättandet. Du kan ju även få en regäl pärla själv. Touringklubben: Länk Min sida: Länk |
|
|
Det är inte så säkert att det beror på tändningsproblem... kan lika väl vara insugsmembranet, som är ett mycket vanligt fel på V8, och just det du säger, tycker inte den går på alla cyl, skakar mer på tomgång osv. Sök under "membran" på Sök Inlägg. Häls. Peo Hade felet själv för ett par månader sedan. Men lätt att fixa själv. |
|
|
på insugets bakgavel satt en snusdos-stor plast-mojäng som jag sprutade med startgas dock hände inte ett skit kan det vara den ändå ? |
|
| Från membranet går det ett stålrör fram till vevhusventilationen som sitter längst fram till höger om vänster cylinderbank... om det är fel på detta märker du tydligast genom att starta motorn och öppna oljelocket, isåfall finns ett visst vakuum i vevhuset... | |
| Ja, oljelocket är förstås det där man fyller på olja... | |
|
du har 1 eller 2 tändspolar som är kass, pröva att montera dit nya när du lokaliserat vilka som är kaputt. Ha det..... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.