AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.038

Hur kollar man vid ev. köp,så att bilen är "betald"?

Hej.
Har en bil på G & undrar hur man enklast & fortast kan kolla upp,så att bilen är hans/hennes som man köper den av??
Menar alltså ev. restskulder & sånt...
Har kollat via bilreg. med hjälp av reg.nr & där verkar det va grönt....men kan man lita på bara det?
Tacksam för svar (även om det inte är en bmw jag ska ev. köpa...*s*)
da
1.996
danielb
I4 M50 -24
Ring till föregående ägare och hör om den är betald, du bör ringa till alla ägare tills du kommer till en bilförsäljare. Bilregistret meddelar om det ligger en belåning på bilen via något finansbolag.
Mr
1.141
Mr C
BMW X3, 2,0D -15
Jag brukar se till att få inskrivet i kvittot att ägaren garanterar att det inte finns några skulder på bilen. Det borde väl räcka?

Mr C
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Om bilen är belånad med bilen som pant så står det i reg beviset.
Hubbe325: vad ska stå i reg.bevis i så fall?
Mr C:jag brukar också skriva ett liknande papper,men tänkte bara om ett sådant papper är något att komma med,om man ska driva en sådan sak tex. till tingsrätten.....tycker bara bilen verkar alldeles för billig.....därav lite misstänksam..
Ok...bilen är numera såld till någon annan
Det var en Volvo 460,4 ägare,17000mil,sv-såld,94:a
helt ok bil,men toppen var/är kass....pris 5000kr(!).
Hade en komplett motor på G för 2500kr.....men som sagt,det blev inget med den,men bra & veta tipsen till nästa gång....
Visa användare
412
ppeellee
BMW M6 -86
Hej!

Kan man verkligen ringa Polisen och fråga om en person är straffad bara sådär? Detta låter inte som Sverige precis. Ang att det står i reg pappren om bilen är belånad så är detta inte alls säkert. Detta infördes för 1,5 år sedan och alla bilar som var belånade innan dess är ej märkta med kredit i bilregistret. Det enda säkra är att ringa föregående ägare i minst 3 led bakåt, det hjälper ej att skriva att föregående ägare garanterar att det ej finns restskuld på bilen då bilen i såna fall är en säkerhet för ett lån.

mvh
Per Edvinson
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.