|
|
|
|---|---|
|
Jag håller fortfarande på felsöker den tröga starten på min 525i -90 (M20.) Den är trögstartad när den är halvvarm. Både kall och vid full arbetstemperatur startar den hur lätt som helst. Jag har bytt/kollat det mesta utom bränslesystemet. Bilen går för övrigt hur bra som helst. Det jag funderar över är: *Spridarna (läckage eller sotiga, hur påverkar det starten?) *Bränsletrycket (Hur påverkar det starten?) *Avluftningsventilen till tanken (Påverkar väl inte starten?) *Bränslepumpen (Påverkar den starten, om defekt?) | |
|
Jag har exakt samma problem med min M40 ----------------------- Min E30: Länk |
|
| OK. Vad har du åtgärdat hittills på din då? | |
|
Inte särskilt mycket, Min bensinpump havererade i vintras och då byttes den men det hjälpte inte. ----------------------- Min E30: Länk |
|
|
Det låter som att ni har problem med tryckregulatorn havererar den helt så fyller ni motorn med bränse det kan ju också vara kall starten som kärvar! prova koppla ur den och se vilken effekt ni får |
|
| Du får gärna utveckla det där lite mera! | |
|
Är det så att när du skriver halvvarm så är det när du kört bilen varm och den sedan har svalnat till halvvarm? I så fall ligger backventilen resp bränsleregulatorn nära till hands. Har för mig att separat slangmonterad backventil finns som reservdel, nån som vet? FAF |
|
| Bränsletrycksregulatorn har jag ej kollat ännu, däremot var jag inne på BMW idag och frågade vad den kostade: 825 kr! Så den vill man helst slippa byta :-) Men, backventil sitter väl liksom inbyggd i pumpen i tanken på E34? Hur menar ni annars med backventil? Ska man sätta dit en extra på retur eller tryck slangen? Vart? Förresten, M20 B25 har ingen kallstartsventil i årsmodell -90 vad jag vet? Eller? Det finns en beskrivning i Bentleys Service Manual E34 på hur man kollar om bränsletrycksregulatorn fungerar, jag ska testa det... Tack för tipsen allihopa! Guld värt! | |
Woodman |
per_j82: Har en så gott som ny Original BMW bränsletrycksregulator 3bar till E34 M20/B25. Din för 350:- |
|
Backventil sitter naturligtvis i pumpen men är den dålig kan man sätta en till på tryckledningen, har för mig att det var ett 7-serie problem. FAF |
|
|
Här var det: Länk FAF |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.