AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
1.142

Skadegörelse. Fixar dom hela huven?

grrR600
Hej

Köpte en Z3 2.8 i måndags. Jävligt trevlig bil =)

Råkade ut för en incident med en j---a =¤&¤$ på onsdagskvällen... Kom körandes/rullandes i låg fart (20 km/h) när denna person går ut framför mig och blockerar vägen. Tror att han är på väg över vägen men då jag svänger över på vänster väghalva backar han tillbaks och blockerar vägen.. Jag köristället förbi på höger sida och samtidigt kastar den j---a =¤&¤$ nån skit på min nya fina bil och bucklar huven. Inte mycket annat att göra än att ringa polisen då jag var själv i bilen. Annars hade han snart fått ångra sig. (Polisen dök för övrigt inte ens upp).

Har nu en buckla i huven ungefär vid vänster spolarmunstycke.

Frågan är: Om jag betalar självrisken på 5000 kronor, kommer dom även att fixa mina två andra (väldigt små) bucklor på huven?

Antar att det i så fall blir omlack på hela huven så de få små stenskott jag har blir jag ju av med.. Men för att det ska vara värt 5000 riksdaler vill jag även ha de andra bucklorna fxade.

Kan man få hela skiten fixad eller till och med en ny huv kanske?
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Verkstan kommer säkerligen rikta samtliga bucklor innan de lackar. Är lacken sprucken? annars kanske cardent kan fixa detta.
Tror de tar en tusing per panel och motorhuven är ju en panel.
Kolla reportage på den här sidan så hittar du info om dem
grrR600
Tjena

Jo man får hoppas det. Nej lacken har inte spruckit. Cardent låter som ett vettigt alternativ jämfört med 5000 i självrisk... Då får jag iofs inte omlack vilket hade varit bra med tanke på att det börjar dyka upp lite stenskott. Får se hur jag gör. Pengar är det inte direkt gott om efter bilköpet...

Tack för svaret
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Du kan nog få huven både riktad och lackad billigare än 5000kr. Åk till ett par olika lackerare och fråga.
Skulle tro att du kommer undan med kanske 3000kr inkl. lack.
grrR600
Det låter också ganska vettigt.. Så slipper man anmäla en skada fjärde dagen man haft bilen försäkrad också.. Ja får se lite vad plånboken tål innan jag bestämmer mig.

Tack
Visa användare
1.626
Hangaround
Audi V8 quattro -90
Som hubbe säger, det kan gå att pressa priset under självrisken, mycket beroende på om det måste lackas, och isåfall vart och hur mycket som kvitto som skrivs ut. Inte så att jag uppmanar till svartjobb, men som alla nog vet är det vanligt förekommande i branchen. Upp till dig om du accepterar det.

Vid småskador bör man kolla upp priser först, det är inte omöjligt att göra jobbet billigare med samma resultat, speciellt inte när självrisken ligger högt som i ditt fall. Har ringt några samtal idag, och kommit fram att fälgen på min bil, som en familjemedlem så snällt skrapade, går att fixa under dom 3000:- som självrisken är, inklusive hjulinställning. Alltså ingen anledning att förlora bonus genom att blanda in försäkringsbolaget.

Sex på alla fyra, roligast så!
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Ta det väldigt lugnt med svartjobb om du inte känner lackeraren. Vad gör du om 1 år när lacken helt plötsligt börjar släppa från huven? Inga papper = inget gnäll. Jag känner själv ett par personer som inte dirket varit helt nöjda med lackering och fått göra om jobbet hos annan lackerare. Då blir det helt plötsligt betydligt dyrare än dessa 5000 kr.

Välj en seriös lackerare med bra rykte som har rätt lokaler och utrustning för lackering. Det är värt att betala några kr extra för något som du kommer titta på så länge du äger bilen - lacken!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.