|
|
|
|---|---|
cdabox |
asså, ni får ursäkta min ignorans, men vad sjuttsingen betyder ET när man snackar fälgar o däck ? In Hoc Signo Vinces - I detta tecken skall vi segra |
|
Inpressningsdjupet på fälgen. Länk Touringklubben: Länk Min sida: Länk |
|
cdabox |
tack, men jag fatta ingenting av det där =) In Hoc Signo Vinces - I detta tecken skall vi segra |
|
ET kan man säga betyder hur långt ut eller in centrumet av fälgen sitter från fälgens fästpunkt. Till de flesta BMW E36 är det ET 42 orginal, det betyder att fälgens fästpunkt sitter 42 mm "bakom" centrum av fälgen. (se länken som Micke postade) Med ett högt ET sitter fälgen längre in, och med ett lågt ET sitter fälgen långt ut. Det är ganska viktigt att man håller koll på ET när man ska beställa fälgar, så att inte ens nya fina fälgar kommer för långt ut eller in :) /kalle |
|
|
Bra förklarat kalleman. Touringklubben: Länk Min sida: Länk |
|
cdabox |
uhm....måste bero på baksmällan att jag är helt rudis idag, jag får läsa detta imorgon igen =) In Hoc Signo Vinces - I detta tecken skall vi segra |
|
cdabox... läs kallemans inlägg sakta såm fårstår du.... tänk dig att centrumet alltid är på samma ställe... sen flyttar du fälg kanten in eller ut beroende på vilket ET. ______________________________ Länk |
|
cdabox |
men matte idag, en dag som denna så klarar jag inte att dricka cola utan häftiga skakningar.... In Hoc Signo Vinces - I detta tecken skall vi segra |
cdabox |
men när du skrev så där så fattar jag nog.... In Hoc Signo Vinces - I detta tecken skall vi segra |
Robot |
Hur vet man vilket ET det ska vara på fälgen (Jag har en Z3)? |
|
Robot: Kolla t.ex. -> Länk ET42 på Z3. /Wille |
|
|
ET står i regbeviset och i instruktionsboken! Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.