|
|
|
|---|---|
|
Hur tar man lättast reda på en bils historik? Funderar på en M5-00 men vill veta mer om den. Jag har ringt bilreg. och fått fax därifrån, men det står ju bara de tre senaste ägarna och det skall finnas ytterliagare tre. Vill veta vilka dessa är samt om det är en import. Har BMW Sverige nån koll på detta? //Jens | |
|
Välkommen till forumet, Jens! Bilregistret ska kunna ge dig uppgift om samtliga ägare, men då måste du ringa och prata med någon och inte använda någon av de automatiserade tjänsterna. En liten hjälp angående import eller ej, är vilket datum bilen togs i trafik första gången. Är den tagen i trafik i Sverige 1999 eller 2000 så är risken mindre att den är importerad, men är den tagen i trafik 2001 eller senare så kan du nog kallt räkna med att den är importerad. Självklart kan bilen vara importerad även om den är reggad 1999 eller 2000, men risken är som sagt mindre. Lycka till! |
|
|
Maila mig regnummert så kan jag se om den är importerad eller inte. /T.P. Länk |
|
| oki jag mailar regnr. på din sprayadress//Jens | |
|
Den är importerad. Tagen i bruk första gången 000407. Registrerad i Sverige första gången 001222. Så den har blivit importerad ganska tidigt i sitt "liv". Observera att jag inte antar att den har blivit importerad pga att datumen skiljer sig utan jag får upp ett fält i bilregistert (sitter direktuppkopplad) där det står: Direktimport: Ja. /T.P. Länk |
|
|
ok, säljaren hävdar att bmw sverige importerade den från en tysk återförsäljare för att "få tag" i en fullutrustad..kan det vara så? //Jens |
|
|
Det låter minst sagt lite långsökt, men det går att kolla upp om förste ägaren i Sverige var en BMW firma eller inte. Tyvärr så ser även jag bara de senaste tre ägarna. Ring 077-1141516 och fråga dem. Däremot så ser det ut som att BMW har varit inblandade i försäljningen till nuvarande ägare, då BMW finans har haft bilen innan honom. /T.P. Länk |
|
|
Kontakta som de skriver ovan bilregistret och begär att få ut alla tidigare ägare på fax eller via email... Jag håller på å fixar det till min f.d M5:a med 22 ägare.. /Jimmy Länk |
|
|
jak kollar det, tack skall ni ha! //jens |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.