|
|
|
|---|---|
|
Ska ära den kungliga hufudstaden med ett besök i helgen, finns det nån som kan rekommendera en säker p-plats för min svarta pärla?? Har ju läst om alla möjliga vandaliseringar av bilar som verka hända där uppe!! Ska bo på en sidogata till Sveavägen/odengatan Tack på förhand, Tobbe | |
| Norra Real p-hus som ligger på Tulegatan känns väl rätt "safe". Kostar 150:- för hela helgen, om jag inte minns fel. :) | |
|
En säker p-plats i en (större) stad, finns det? :) Vill du inte bekosta p-garage så gäller bara gatan och visst händer det grejer ibland men så jädra vanligt är det inte med vandalism. Ställ dig inte utanför ett partyställe är det enda tips jag skulle ge.. Länk Länk |
|
|
I de delarna av stan rekommenderar jag p-hus, dels för att det kan vara livligt kring Sveavägen med risk för vandaler men framför allt för att det kan vara extremt knöligt att hitta en laglig p-plats i Vasastan. Har för mig att det ligger ett p-hus på Odenplan, vid Gyldéngatan. Likaså har du ett på Saltmätargatan, strax väster om Sveavägen nedanför Handels. Man ska inte överdriva risken för vandalisering, men p-hus kan vara bra för att vara på den säkra sidan. Tänk på att tömma bilen på ev värdesaker eftersom p-hus inte är riskfria när det gäller inbrott. My Bimmer is my mistress |
|
|
Tack för alla tipsen, nu borde jag hitta ett P-hus! Sommar hälsningar från Tobbe |
|
cdabox |
De flesta av Carparks garage är övervakad av både kamera och väktare i sthlm. In Hoc Signo Vinces - I detta tecken skall vi segra |
|
toby2001: Nu är du i mina gamla hemtrakter (beroende på om det är söder eller norr om Odengatan). Jag kan rekommendera att parkera på gatan långt upp på Tulegatan eller på Roslagsgatan. Om du kan gå 6-7 minuter är högt upp på Roslagsgatan perfekt då det finns ett nattöppet taxicafé + i&försig lite ljusskygga lokaler med lättklädda damer på andra sidan kvarteret. Det som är bra med Roslasgatan är iallfall att det är folk i rörelse dygnet om så jag har inte råkat ut för något ... bara ett billigt alternativ då fredag 17.00 -> måndag 09.00 är gratis. |
|
|
Ställ dig längs med Strandvägen. Ganska billigt. Tror t o m det är gratis på lör/sön. Det var det förut iaf. Har haft bilen stått där ett par nätter och inget har hänt. Nackdelen är väl att det är en bit från Sveavägen/odengatan. Men man slipper krångel. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.