AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
524

Värde på en 525-95?

Vad kan man få för den här?

525-95ia-executive
Svensksåld Luleå
22600 mil full servicebok till ca 21000(kommer inte ihåg vad det stod, har service häftet hemma.)
Ac-manuell
Farthållare
Stolsvärme
Elhissar fram
Färddator
Sänkt
Rollo
Fjärrlarm
Style 10 fälgar(6-ekrade)
Läderratt
Automat med 3-körläge
Ädelträ

Nyfiken bara!
Har gått långmil i Norrbotten.
50-60 KSEK skulle jag gissa på. Eventuellt något lägre då höga mil (tyvärr) skrämmer bort många. Lycka till med försäljningen!

/Simon
La
74
Lassemann
525IX Touring -94
Jag tycker att den borde vara värd närmare 75', just med tanke på norrlandskörningen, full servad, sen modell = inga barnsjukdomar.
Går inte att jämföra med insaltade göteborgsvagnar. =)

Mvh Lassemann
Betalningsviljan för motsvarande bilar i norrland verkar vara högre än här i södra Sverige, antagligen pga mindre utbud. Finns väl en nackdel med norrlandskörda bilar....vägarna är vad jag förstått det inte så bra vilket borde nöta på bilen...eller är det fel?

Ska bli intressant att se vem som får rätt, jag eller Lasseman!

/Simon
La
74
Lassemann
525IX Touring -94
Det är klart att stag och bussningar slits men det väl ändå lättare och billigare att byta några stag kontra laga rost?!

Sen har du helt rätt i att utbudet är betydligt mindre här uppe än i södra delarna av landet.

Mvh Lassemann
Kring 65' tycker jag är rimligt!
Håller med simon: strax över 50 ( knappast över 60) är en rimlig nivå på en tämligen basic 525 som har bas utrustningen och inte mycket mer och passerat 22500 mil

E34 sedaner finns det sånt överflöd så det finns ingen anledning för en pressumtiv köpare att dra upp mer pengar än nödvändigt...tyvärr

Sök inlägg först, fråga sen! (gammalt BMW-power ordspråk)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.