AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.257

Renovera AC kompressor E34 525 med M50.

Går det att göra? Vem kan och vad kostar det? Den ylar i något lager rätt rejält när jag har AC:n på, inte annars.
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Alla delar till en ACkompressor finns att köpa , kompisen renoverar en del kompressorer tätningar lager mm, Har en katalog på jobbet från avanti? de har det mesta i delar till ac-anläggningar. Tyvärr så bor du inte i Örebro annars vore det inga bekymmer. Kolla men en lokal ac-ackriditerad allbilsverkstad, de kanske kan hjälpa dig. det finns även utbyteskompressorer.

///MVH Hasso
Länk

Är du söker på att det är ett lager som låter. På min bil så levde AC:n om ganska rejält när inte elfläkten gick. Då var det tempgivaren på kylaren som hade lagt av och då startade ej fläkten.
Jodå, fläkten funkar fint, och den kyler. Tömde systemet igår och demonterade kompressorn. När vi tog isär den så visade det sig att hela axeln var blånad, så det har gått varmt. Nåt lager är klart för skroten. Vilka bilar har samma kompressor som 525 -96??
storken25
Är det mycket meck att renover kompressorn??
Har samma prob att det skrammlar om kompressorn, men det är bara när det är varmt.
När jag startar bilen i garaget så låter den inget, men står den ut i solen så skrammlar den................så tala om hur det gick!

MVH
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.