AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.284

Farthållare E34, samma spak på alla?

ro
559
ronte
116d -16
328i cab -98
Har fått info om att kablarna till farthållare för 525tds redan finns draget och allt man behöver är spak och ev nya kåpor runt ratten (elektroniken sitter redan i dieselelektroniken).

Nu undrar jag bara om spaken är densamma även för bensinarna, tänkte försöka hitta en på skroten. Någon som vet?
ro
559
ronte
116d -16
328i cab -98
Ingen som kan svara...? FInns väl ett antal som har ETK och lite snabbt kan kolla om det finns olika spakar?

------------------
Always Diesel
Xt
2.169
Xtracrispy
Bmw 745 Li 03
Har du testat söka på forumet? Har sett att det funnits massor av diskussioner angående farthållare till E34!

//Simon
vet inte om det skiljer mellan bensinare och Diesel men jag kan bekräfta att det finns olika spakar, egentligen är det väl inte spaken utan snarare kablaget som skiljer sig åt.

"Tokputsmicke" har en spak till salu så du vet..

www.bimmer.nu
sidan för bmwtokar!
Nu med tokbra kalender..
Nope, den spaken jag har är till OBC:n.
Tyvärr.

Touringklubben: Länk
Min sida: Länk
ro
559
ronte
116d -16
328i cab -98
pcdoktor: Tack, men det är själva spaken (med kontaktstycke) som jag undrar över. Kontakt och kablage sitter fördraget, och jag vill helt enkelt få tag i en spak som passar. Finns på skroten men som sagt, jag undrar om man kan ta spaken från vilken E34 som helst....?

------------------
Always Diesel
wi
107
wilma
525tdsA Touring -93
Har nyss installerat en i min 525 tds -93 och så här är det det .Skiljer om man har airbag eller inte,men det är samma spak till tds och 535.Hoppas du fick lite svar.

m.v.h Rickard

Länk. www.bildelen.com
Skönt att det löste sig Rickard.

wi
107
wilma
525tdsA Touring -93
hur lägger man ut en länk på inlägget

m.v.h Rickard

Länk. www.bildelen.com
Högerklicka på länktexten "Farthållare E34, samma spak på alla?" och välj "Kopiera genväg".
Sedan är det bara att högerklicka igen där du vill ha in texten och välja "Klistra in".

wi
107
wilma
525tdsA Touring -93
Länk

m.v.h Rickard

Länk. www.bildelen.com
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.