|
|
|
|---|---|
|
Hallå. Undrar bara om någon vet vad de uppblåsbara ringar etc (finns ju i "banan form etc också) heter som man åker i efter båten. Planerar att skaffa en sådan. Finns det någon som det står BMW på så vore inte det fel, då passar ju även ämnet in lite mer på forumet...... =) Tack och hej. Mvh Patrik | |
| Jag har för mig att jag sett sådana flytetyg på Clas Olsson. | |
|
Jag köpte en ring på Rusta... och en på Clas Olsson. OO=00=OO |
|
|
Tube, eller Tubes i plural. En sån här kostar mellan 600 och 1500kr. Buskul leksak, rekommenderas. Tänk bara på att kontrollera sömmar och kantband på tubens nylonsäck så de inte är vassa där man kommer att ligga, vår första hade ganska vassa "kanter" och man var helt rödriven efter en åktur. Watskibutik eller liknande rekommenderas. www.skimarine.se är en annan bra butik med mycket leksaker, ligger i Sthlm |
|
| Annars kan man åka till en däcksfirma, fråga om man kan få innerslangen till ett dumpers-däck eller traktordäck. Har en innerslang till ett gammalt traktordäck hemma som badring. Garanterat billigare och dessutom ruskigt hållbart. :-) | |
| Det är lite svårt att bogsera dessa på ett vettigt sätt efter en båt, ringen måste ha "golv" för att plana, en rund ring suger sig fast i vattnet | |
|
En innerslang är nog för sladdrig för att dra efter båt. De ringar man köper är lite styvare och håller formen i 20 knop, en innerslang blir nog ganska lååång när man börjar dra iväg. Claes Olsson har en modell för 298:- Länk /Cohlin |
|
|
Mitt råd är att uppsöka din närmsta watski butik. www.watski.se De har all utrustning för sådana aktiveter och har dom den inte inne så be om katalogen så du kan välja ut vad du vill ha. En kompis köpte en ring från Nash som också tillverkar vattenskidor för ca 5 år sedan, den har fåt slita hårt under årens lopp men är fortfarande i gott skick. De är viktigt att den har ett handtag som man fäster linan i rätt placerat så att ringen bara inte gräver ner sig när man gasar utan istället "planar ut" Bitte, benutzen Sie die Suchfunktion. Snälla använd sökfunktionen. |
|
|
Som sagt, en riktig ring med botten rekommenderas då allt blir smidigare. Tänk på att köra med vett bara, det var en dam som dog förra året när hon slungades in mot en klippa..... :( Men Oj vad kul man kan ha, speciellt om man hittar lite vågor att flyga i.... :)) |
|
|
Håhå, sa han. Många svar blev det, tackar. En kompis har en ring så nu vill ju jag också ha en, gärna nått som inte är likadant. Har åkt ganska fort efter den, säkert 40knop, slagit både pu-g och stukat knän för månader..... Tackar. Mvh Patrik |
|
|
:)) Ja, akta klockspelet för fasen! En dag vill man ju ha knoddar också..... |
|
|
Ja hastigheten i ytterbana när man svänger i 35 knop är ju rätt rejäl. Våtdräkt rekommenderas, inte bara för att hålla sig varm, de dämpar slag och stötar rejält |
|
|
Det är mkt lätt att panga klockorna.... gör så j-la ont och då kan det vara till fördel med flytväst...men det är ju lite coward att ha:-) OO=00=OO |
|
|
Att åka utan flytväst har jag inte ens funderat på att göra. Det är så jävla lätt hänt att man slår sig när man håller på med ring och liknande. Hellre åka med väst och verka feg, än att åka utan och verka hjärndöd.... |
|
|
Hej! Köp en minipool för småbarn, en sådan man blåser upp kanterna på. Den bör man väl kunna dra med båten? Mvh Magnus Finns det andra bilar än BMW!? Länk |
|
|
Tror tyvärr inte att den håller särskilt länge. Men säkert kul medans det varar.... :) Länk Länk |
|
| Något annat som är skitkul att åka med efter båt är pulka, och bob.. Det är nöje de! :-) | |
chrille70 |
Finns det inte fler forum än detta, på Internet...? |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.