AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
760

vad säger bilprovningen?

Hej, ska besiktiga bilen imorgon. Ja, det är öppet på lördag!

Så sent som igår spanade jag under bilen och märkte att den ena fästningen till kränningshämmaren fram hade släppt. bussningen satt lite löst...

fästet som är som en halvbåge har lossnat (rostat på ena sidan) och behöver svetsning.

Kommer bilprovningen att kräva ombesiktning??
Jag hade nog fixat till den innan bes..........tror nog att det blir en 2.a...men det "hänger" mkt på vem som "undersöker" bilen....
har ingen svets hemma dessvärre.. det är problemet..

sista juni får bilen körförbud... annars hade fixat till det innan..
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Köp en ny såndär halvbåge på bmw. Eller hela länken?
Gjorde jag. Sen är det bara att skruva dit!
Lätt som en plätt!

Halvbågen kostar 21kr och själva länken nåt på 400kr.

jag funderade på att köpa hela länken.. men det är ju mkt billigare att svetsa...
Försök och fixa de där så fort som möjligt eftersom den me all säkerhet kommer få en 2:a me de där..om en bussning sitter lite löst kommer dom märka direkt eftersom dom typ hissar upp bilen å gör nåt "skak" test...
beslutade mig i sista stund för att avbeställa och rätta till felet innan. tar risken att köra med körförbud ett par dar..
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Är fastsättningen något lös eller glappar ska detta föranleda en "bra att veta"-anmärkning. Är den helt lös eller brusten ska detta medföra en tvåa...

Jeppe

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

Te
118
Tejp
318i -94
krängningshämmare behövs inte på en bil (enl. bilprovningen), därför så kan bussningarna till den vara kassa

º°º°º°º°º°º°º°º°º°º°º°º°º°º°º
Min BMW är som min G-Punkt
Rör du, så dör du!!
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
När min krängningshämmarlänk var av så knäckte det liksom till i ratten när jag svängde så det är bombis en tvåa.

St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Förresten, onödigt att svetsa. En ny såndär halvbåge kostar bara 21kr på bmw. Om det var den som var av...

det hajar väl jag me.. det är inte halvbågen som e paj. det är fästet i balken...

drstn den balken du snackade om att byta går ju hela vägen till andra sidan... heh tror inte det var den du prata om tidigare
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.