|
|
|
|---|---|
|
Hej jag har börjat titta efter en M3 96-98 och blev lite sugen på smg , men jag har hört att det ska vara mycket problem med detta är det någon som har erfarenheter. Mvh Johan | |
|
Sök och du skall finna. Rent generellt verkar det som att elektroniken kan spöka ibland, det är sällan/aldrig fel på själva lådan. |
|
|
Förmodar att du kanske inte köper en M3:a för att köra runt i stan men om så är fallet så prova o gasa o släppa på olika växlar runt i stan med din nuvarande bil UTAN att koppla det blir ungefär samma sak inte som en automat som mer eller mindre frikopplar när du släpper gasen. På motorväg däremot är den underbar... Lycka till Mr Vanos |
|
cane |
Hm, håller inte med Mr Vanos... har en -98 SMG, tycker den uppför sig mer som en vanlig automat när man släpper gasen, tror nog att systemet kopplar ur ganska fort. Ibland för fort t.om, skulle vara snällare mot brombeläggen med en aning mer motorbroms ibland. Detta gäller ju meskörning, går alltid att tvinga fram motorbroms genom att växla ner samtidigt som man bromsar. |
|
okej va la inte så farligt men lite ryckigare blev det i stan i alla fall i den ja åkte i men men kan ju vart den bilen... =) Mr Vanos *Pedant är bara förnamnet* |
|
|
Håller med cane, i E läget så går den väldigt mjukt när man har lärt sig att parera med gasen vid växlingar. _______ //Niklas BMW CS NORD 3555 BMW SC |
|
| Nu har jag en SMG II men det som kan vara problem är i så fall att nästa bil man köper MÅSTE ha smg:))för mig finns inget alternativ. | |
|
Jag var kanonnöjd med min smg i min förra m3a. Helt klockrent!! Se bara till att den funkar som den ska.. Kan nog bli dyrt om det strular! M-POWER!!!!!!!!! Länk |
|
| Har kört SMG I i 1,5 år, helt underbart! Som sagt tidigare, nästa bil måste ha nån sorts sekventiell låda den också! | |
Toretto |
Kan bara hålla med starre, har också smg II. Det enda som har hänt var att siffran i displayen blinkade kontinuerligt och att så fort man stod still en stund lade den i friläge. Efter noggrann manualgenomläsning visade det sig bero på att MOTORHUVEN inte var 100% stängd. Ngn säkerhetsanordning för att man inte skall köra över ev. mekaniker under huven mao ;-) |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.