AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
965

sonax extrem polish/wax metallic

st
758
stimpenbmw2
528i E39 -98
Ngn som testat sonax extrem polish & wax metallic?

Funkar det bra? Asso blir det bra polering och bra vax skydd?
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Ja jag undrar också! Undrar även angående resten av Extreme- sortimentet från Sonax.

I mina ögon verkar det som om Extreme- serien har tagit Proffs-seriens plats, stämmer detta?

stimpenbmw2,
kan iaf upplysa dig om att produkten i fråga vann tyska Auto Bilds stora test 2002.

Mvh,
Kalle - BMWCS[syd]#5120
____
Länk
Bj
143
Bjarne
525i -91
Provade extreme wax metallic för två veckor sedan och jag tycker det var lättarbetat. Visserligen använde jag maskin för att lägga ut vaxet men avtorkningen gick utan problem och det lämnade inga spår där det kommit på listerna. Resultatet tycker jag var helt ok så här långt, hållbarheten är ju lite svårt att säga något om eftersom det är så nyligen gjort.

Jag körde först med sonax waxpolish (extreme polish fanns inte där jag handlade) sedan gick jag på med extreme wax, tog ca tre timmar inkl tvätt och torkning.

Mekonomen hade en drive med just extreme wax när jag köpte (78:-), vet ej om den gäller fortfarande men prisvärt var det helt klart.
Visa användare
477
Friik
BMW X1 Xdrive20d -18
Köpte just denna produkt för en vecka sen, slet med den i 2-3 timmar och resultatet,,,,,,,,måste jag säga var det bästa jag sett på min bil :))
Den glänser på som F*n fortfarande, vart inte flammigt som en hel del andra märken. Pröjsa 120;- Klart prisvärt trots den lilla flaskan.
Så slutsats; den e helt klart värd att rekommendera! ;)
Bäst hittills!

///FrIIk///
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Är extreme den blå flaskan med en mclaren bil på?
Visa användare
294
Tiny
540iAT -98
Testade på min här i veckan.. Oj vilken glans... Kommer att användas istället för sonax vax(den röda)

BMWCS Nr: 4798
Visa användare
477
Friik
BMW X1 Xdrive20d -18
Den med McLaren, är väl sprayvarianten...spray and wipe.
Min e burk e grå. med en blå motorhuv på bilden.

///FrIIk///
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Friik: Ok har inte blykoll kör med den gamla röda varianten. Den blå såg lite amatöraktig ut ja, får kolla in den "gråa" :)
Har testat deras fälgrengöring. Knappast billigt men grymt bra (är dock amatör...).
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Instämmer med Noddy, Sonax Xtreme fälgrengöring är dyr, men värd vartenda öre!

Mvh,
Kalle - BMWCS[syd]#5120
____
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.