|
|
|
|---|---|
|
Min SI är bäckmörk! Men alla andra mätare fungerar som dom ska. Är det någon som råkat ut för samma scenario? Jag har plockat ur intrumentet för att byta lampor i det. Jag funderar på om det är nån idé att byta SI batterierna eller inte ? Mvh Robert | |
| d e likadant på min.. inget jag direkt lider av | |
|
beemer_320i: Det har du rätt i. Det är väl inget jag lider av heller men det är himla störande tycker jag. Jag är en sån där som vill att "finns det ska det fungera". Mvh Robert |
|
| Funkar allt annat på instrumentpanelen förutom serviceindikatorn. | |
|
Bempa: Ja allt fungerar som det ska. Temp, bensin, hastighet och varvmätare. Alla varningslampor fungerar också. Jag har aldrig sett någon BMW med helt död SI. Men nu har jag fått höra att det är vanligare än jag trodde. Mvh Robert |
|
svintoleffe |
På 323 jag hade så hade dom klippt av sladdarna till den. Leffe |
|
Hade en 325iX -88 för fem år sedan med samma problem. Jag lät verkstaden fixa det i samband med Insp-II servicen, men fick då betala en del för detta (tror det kostade 2500 extra att fixa detta). I efterhand fick jag sedan veta att det oftast är batteriet som är slut. Men eftersom BMW bara byter ut hela SI-delen, är det något man måste fixa själv. Borde finnas någon tråd om detta i forumet, sök lite så hittar du det säkert. --Contz |
|
|
Vet inte vad det kan vara, men plocka ut kortet och löd om alla lödningar, kolla efter avbrunna eller skadade ledningsbanor, kolla alla kabelanslutingar. Byt batterierna (de är nog ganska dåliga efter 14 år) Förhoppningsvis så kommer det fungera sedan. Om det inte gör det så är det iaf inte ekonomiskt försvarbart att köpa ett nytt kort hos BMW. Hoppas du får ording på problemet! Mvh /Carl. |
|
| Kom på en sak: När du satte tillbaka instrumenthuset efter att ha bytt lampor, är du säker på att du satte skruvarna på rätt ställe?? Några av skruvarna är nämligen ganska långa och om du använder dessa i undre delen av huset så går de rakt in på kortet och kortsluter detta... | |
|
Carl L: Det låter jobbit om man skruvar in de långa nere. Dessvärre har nån redan varit där och skruvat så det var inga skruvar alls där nere :-(. Jag har nu monterat ihop allt och det fungerar som det ska (utom SI indikatorn). Jag får tacka för alla bra idéer om felorsak. Jag kommer att riva intrumentet igen och kontrollera SI batterierna och kortet. Mvh Robert |
|
|
Min är oxå död!! Linna |
|
Buggen |
Med 99% säkerhet är det batteriet som sitter på kortet i instr, panelen som är dött. Prova byt det! Var också noga med att kontrollera kretsarna på kortet så att det inte är nåt sånt som är problemet. Lycka till! |
Buggen |
Glömde säga.... ett annat tänkbart fel KAN vara att någon klant försökt nollställa serviceindikatorn själv och inte kortslutit rätt stift (stift 9 och 17). Dett kan medföra att man bränner kretsar på kortet vilket medför att det inte fungerar efteråt! |
|
Okej men den ser jue då nollställd ut hela tiden eller? ska den lysa något fast den är nollställd? Linna |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.