AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
487

Bakre ljuddämparen?!?

Hejsan!

Hur blir det om man plockar bort sista ljuddämparen på en 735'a...går den igenom besiktningen då?
Och hur blir det med ljudnivån i kupen?

///Marcus
Visa användare
1.072
tompas
328i GT M-sport -14
635 CSiA -86
320i Cabrio -92
Jag plockade bort sista dämparen på min 735 och ersatte med dubbla 3" rör. Mullrade trevligt i en vecka eller så, sedan blev det bara jobbigt med allt buller när man körde längre sträckor.

Så jag skulle hellre köpa någon sportljuddämpare att ersätta med. Angående besiktning så tror jag det borde gå om du bara ersätter ljuddämparen med rör. Min förra 528i gjorde det iaf...

_____
När saknaden blir för stor
Länk
Det var ju det =/...
vela mest veta om det blev mycket buller i kupen...och som sagt så det blev ju det =(

Tack för ditt snabba svar iaf!!!

///Marcus
Ma
1.041
Magnus18
E39 528iAT -98
E34 518i -94 (sambons)
Hej!

Byta ut främre dämparen istället. Blir helt annat ljud!

Mvh Magnus

Finns det andra bilar än BMW!?
Länk
Jag funderat lite om man skulle ta bort katalysatorn...eller möjligtvis hitta en defekt på skoten och dra raka rör igenom...

Den behöver väl inte fungera på en -88, men den måste väl sitta där???

Ang. främre dämparen... hur blir det med bullernivå i kupen?
Bullret kommer väl i baksätet? Hörs väl inte lika tydligt i framsätet...jobbigt om man ska åka längre sträckor om man är typ 4st...

Fast om man nu ändå ska tjorva med att byta nån dämpare så är det ju lika att byta till ett sportsystem...

Jaja, jag får väl se hur det blir med det...lättast är ju att låta allt vara som det är, för det fungerar ju...

///Marcus
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Enligt lagen ska den sitta där, och den ska fungera!

Detta var då angående katalysatorsnacket, angående ljuddämparen ska det inte vara några problem vid en besiktning förutsatt att det inte bullrar väldigt mycket.

Jeppe

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

Okej, så den måste fungera..

Då får jag lämna katalysatorn orörd.. och sätta sportsystem lr nå från katten och bakåt...

///Marcus
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.