|
|
|
|---|---|
|
Hej hallå. Jag tänkte sätta i en stereo i bilen och fann endast en sladd hängades ur stereo uttaget. Så jag rev halva intrumenteringen för att hitta något. Är det nån dom har koll på vart stereo sladdarna kommer ifrån ? Jag tog några kort. Det första är från under ratten, där jag hittade ett massa klippta sladdar. Svårt att se kanske... Länk Den andra bilden är på mittkonsolen. Länk Tacksam för svar. Mvh Robert | |
|
Oj det var vissa samma länk på båda bilderna. Här är den rätta. Länk Mvh Robert |
|
ant |
Mitt tips det här fallet blir nog att dra om samtliga kablar. Det är inte allt för mycket jobb och så får du det som du vill ha det. Den sladd som du har hängandes där nu är kanske en antennkabel? Länkarna du lade upp styr till samma bild. ========== Min bil:Länk |
|
ant: du har rätt det är en antennkabel, den bortsåg jag ifrån. Det är en till troligtvis plusen. Men varför jag vill ha orgina kablaget är för att jag vill att stereon skall dö när jag drar ur nyckeln ur tändningslåset. |
|
ant |
Koppla via något som är aktiverat när du har tändningen på. Vet inte om ciggarettändaren är aktiverad jämt men den kan vara ett alternativ. ========== Min bil:Länk |
|
jag har dratt min stereo så att den dör när man stänger av tändningen...låna ström ifrån knappen till elbakrutan (om du har det) bara att trycka ut kontakten och köra in en kabel på ena kabelskon, blir inget strömproblem heller vilket jag först trodde! BMW, Bayerische Motoren Werke |
|
|
kollade på den andra bilden och såg att du hade elbakruta :) skarva ifrån den så fixar det sig ! BMW, Bayerische Motoren Werke |
|
Woodman |
Det finns en orig radioanslutningsterminal under kabelhärvan på bilden.(syns ej) gräv under kablager längst till vänster upp en bit Där finns det flera VITA plastsocklar med han & honstift. Sedan när du hittat dessa så mäter du bara med en multimeter Vilka stift som har ständig ström samt vilka som är tändningsstyrda.....Lätt som en plätt. Nehe...Nu ska jag äta nybakade blåbärsmuffins & kaffe. |
|
om du inte vill koppla via tändningen, kan du installera en orgina knapp ( helt svart) bredvid varnings knappen(röda triangel) , jag gjorde så i min, ser ut som om det ska sitta en knapp där så man tänker inte på det, det var lättare tycker jag mk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.