|
|
|
|---|---|
|
En m3:a ska ju gå på minst 98oktan men kan gå på 95, för att den har en knacknigsregelator som ställer tillbaka tändnigen då! Men frågan är! Om man kör i nos eller nått åt de håller.. säger kastar i nos med 100hk! sen ocktanboster i tanken! lyfter oktenan till en ca103 Kan man då köra på nos, å få ut full efekt? vad tror ni? är jag ute å cyklar eller? | |
Grusse |
Hade jag varit dig, så hade jag börjat med ett mindre munstycke för kanske max 50hk och testat om det fungerade. För den klarar ju inte av att backa tändningen hur mycket som helst. Alternativet är ju att du skaffar en SMT6 som du går in och backar tändningen med, ifall du vill känna dig lite tryggare. Men du skulle ju ha pratat med någon som har erfarenhet av att köra med gas, för det är säkert många misstag som du kan undgå genom att prata med någon med erfarenhet som redan gjort dessa misstag. |
|
Hej! Ja när det gäller körning med gas så har vi ju gjort det ca 500 repor förra sommaren på en helt orginal M3 motor samt 95octan soppa fast vi körde inte 50 eller 100 hk utam 150hk. Och det funkade hur bra som helst ! När vi rev motorn i höstas för ombyggnation så var den helt i ny skick invändigt!! Så för oss har det funkat hur bra som helst. Kör nu mer 300hk gas kan ju tilläggas men då är ju inte maskinen helt standard längre heller. Är det något du undrar äver så är det bara att ringa eller maila, Numret och mailen står på hemsidan (titta under min info) Mvh Ace Eca Cea ______________________________ **Tack gode gud för MBE 970 styrenhet, Verdi stakar,Wössner smidda kolvar, Lysholm kompressor 2300 och NX 2 steg gas system Amen!** |
|
Grusse |
ECA, vad menar du med helt orginal M3 motor? Att innehållet i motorn var orginal, eller att den inte ens var om-mappad? |
|
500 repor på en sommar? Puh, du kan inte sova mycket... :) det är tur att jag är som jag är, eftersom jag inte är som jag ska! |
|
|
Hej alla igen Grusse::: Vad jag menar med original så menar jag original ej om mappas eller så bara helt standard bil... inga konstigheter alls... svinfint::::: ja det kanske inte var exakt 500 repor men med tanke på att jag kört slut på typ 74kg gas förra sommaren så blr det ju några repor... körde ju så gott som dagligen med gas ju *ler* ganska beroende framkalande... kanske lite där av att mycket vill ha mer och kompressor kittet instalerades... men men det är ju som det är... ha det bar nu så höres vi igen Mvh Ace Eca Cea ______________________________ **Tack gode gud för MBE 970 styrenhet, Verdi stakar,Wössner smidda kolvar, Lysholm kompressor 2300 och NX 2 steg gas system Amen!** |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.