AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
735

Dunlop SP Sport 01

li
1.959
liste
535i -89
Har fått ett riktigt snuskigt bra pris på en uppsättning nya Dunlop SP Sport 01 och tänkte därför höra om det är någon här vars bil rullar på detta däck. Har bara hört gott om det, men man litar ju mer på sina BMW-bröder och systrar! :)
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Ett par Dunlop årsmodell 01 är ju 2 år gamla och borde betinga ca 50% av nypris om du inte handar av en autkoriserad ÅF. Inbytesvärde nästa säsong bör man itne tänak på:)
Asken
li
1.959
liste
535i -89
Tack för din informativa analys, käre Asken! :D :D Eftersom du själv kör runt på hjul bestående av 18" lättmetall och ett par varv eltejp, så förstår jag att du inte hört talas om skottkärredäcket SP Sport 01, som för övrigt började tillverkas först 2003, namnet till trots. :D
Ha-ha!

Inte lite tyket svar det där :)

Men så är det väl, även solen måste få ha sina fläckar. Jag tror nog att Asken svarade efter det han tolkade som - dvs. modellår 01. Fast visst var han lite snabb =)

Jag kör själv på Dunlop, och jag tycker de är bra, MEN upplevs som lite för hårda (greppet kunde vara något bättre) och möjligen pga. däcket ett lite för högt vägljud. Har förmodligen mer att göra med slitage - fast det är mina intryck.

See you!
al
72
albin
bmw 330i Touring -01
Hej jag åker själv på ett par donlop sp 9000 och dem är jag jätte nöjd med

mvh

ma
Semper fi: Vad har du för alpina NR: på din alpina ?
Om du så kan du maila mej.... mvh billy

Billy B-10
Länk
Nummer 548
ok , är det en vanlig hederlig b-10'a ??
Har du några bilder på den ??

Billy B-10
Länk
Jadå - det är en vanlig B-10:a.

Bilder är på g (har blivit ett evighetsprojekt, men jag har ju ingen egen digitalkamera så det är där det klämmer)
OK ! Det är alltid kul med likadana bilar ...
Vet inte men..... det verkar "nästan" finnas mera alpinor av BiTurbon än den mindre motoriserade b-10'an....

Eller ? har du någon koll ???

Billy B-10
Länk
Visa användare
269
defiant
Z3 2,8 1997 roadster RÖD
Jag bytte innan (h)jul påbakdäcken till SP9000 och nu för några veckor sedan även på framhjulen och det blev som en ny bil, hade slitna SP8000 innan. är ruskigt nöjd med dom hittils. får se hur länge dom håller bara

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.