AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.002

Hur koppla in Saabs tryckvakt?

På saabs tryckvakt är det två vaccumanslutningar, och tre flatstift, vad kopplar man på vad?
Och vilket stift på spridarna är + och vilket är minus?

HELLRE OMKOMMEN OCH BORTKÖRD
ÄN BORTKOMMEN OCH OMKÖRD
Ett tips är att fråga på: www.stcs.nu ! Du får säkert svar fort...
M.V.H.
Ve
114
Veloce
320i -89 2,5
323i -82
Kolla i bilsports budgetturboguide, där står det om hur man kopplar dom. Jag tror anledningen till att det är två vakuum anslutningar är att dom är parallell el. serie kopplade i Saabarna.

E21=Livets mening.
Franke
Om jag hinner idag ska jag kolla på min,hur det ser ut. Kommer inte ihåg exakt hur jag kopplade in min. Men jag vet att ena slanganslutningen är pluggad.Den andra anslutningen är inkopplad mellan insuget o laddtrycksmätaren.
Sedan tror jag plus är i mitten av dom tre stiften. Oavsett vart än plus är,så sätter du jorden på en av dom andra två stiften beroende på vad du ska ha den till. Bryta strömmen eller slå till vid ett bestämt luftryck som du har ställt in med skruven.
Jag testade mej fram och det funkar utmärkt på min bil. Har en kallstartsinjector inkopplad som slår till vid 0.6 bar.

Det ska finnas olika på modeller på tryckvakter,men min kommer ifrån en saab 9000.

Mvh Danne
sc
637
schumi
e30 318is -90
Franke.. har du några bilder från under din motorhuv man kan få kika på?
Franke
schumi: Har några gamla bilder från i vintras du kan få. Obs det är utan tryckvakt om du även ville se den.
Skickar till din mail.
sc
637
schumi
e30 318is -90
tackar så mycket. om jag såg rätt så ser det ut som att ni suger in luften i turbon genom en liten ic, stämmer det? borde inte det bromsa upp rätt mycket?
Franke
schumi: turbon suger inte igenom intercoolern. Om du kollar igen på bilderna så ser du att dett sitter ett luftfilter bredvid min ic. Därifrån suger turbon luften, sedan pressas luften igenom ic:n och vidare in i motorn. Men visst blir det tryckbortfall. Men utan den så kan jag ju heller inte ladda lika mycket.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.