AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
643

M3 -93 tyskpris

Hejsan, vad kan vara skäligt pris för en M3 -93, i Tyskland? 16500 mil, inget skinn, ingen klima, inget extra över huvudtaget men i bra skick med s-bok.

//Sniffer
Inte en aning om vad den kan tänkas kosta. Runt 70-80 tusen. Tänk bara på att köpa en bra bil. Det kan kosta mer än vad det smakar om man hittar fel bil. Tänk även framtidsmässigt. En M3 är inte speciellt lättsåld idag och en bil med kanske 20000mil (när du har kört lite), inget skinn, INGEN klima är väldigt kall på marknaden. Så mitt råd till dig om du går i köpar tankar. Förhasta dig inte. Köp hellre en dyrare som verkar bättre. Finns ju ingen anledning att lura sig själv bara för att det är billigt.

Lycka till!

///Johan
bu
2.655
bumper
318d -14
320i - 20
Porsche 911TT -07
Lamborghini -12
Porsche 911 Turbo -89
Tjenare.

Jadu, verkar som du är ute efter en M# som ska kosta så lite som möjligt.

Tror att om man inte har råd att lägga en normal slant på en sån bil, så lär man heller inte ha råd och ha den för det kostar pengar, speciellt om man köper en som är billig.

Men, det är ju alltid värt ett försök, för roligare bil har jag aldrig ägt.

Från 80.000:- börjar priserna på mobile.de

/Edvard
BMW CS # 4503
Kan bara hålla med "Bumper".
Att köpa en bil är en sak, att äga en helt annan.
Hoppas du hittar en.
Lycka till:-)

Mangemannen
Håller med johan99
mellan 70-80 mer skall du inte ge.
Var väldigt noga med att kolla motorn.
M3 är väldigt roliga att köra och det medföljer
gärna att förra ägaren har kört som bara f--n med den.
Var försiktig.

Det är inte billigt att renovera motorer.
Tro mig jag har provat.

MVH / Magnus
mi
88
millan
E46 Touring -03
Hur mycket tror du att ett rkitigt vrak kostar i Sverige.... Enligt min mening skall man nog inte köpa M3 i tyskland för under 100' om man inte är mek. Jag har själv sett ett antal riktiga vrak...

Känns lite som om vissa vill få ner priset på M bilarna????

Jag är väl insatt i driftskostnaderna på M3:an bumper, jag är ingen pundare som försöker få tag på ett så billigt skrytåk som möjligt.

Nåväl, den kostar ca 108.000 SEK, för dyrt alltså enligt flera här, trodde inte det skulle bli såna ras bara för att klima och skinn saknas. Får ta och leta efter något annat.

//Sniffer
bu
2.655
bumper
318d -14
320i - 20
Porsche 911TT -07
Lamborghini -12
Porsche 911 Turbo -89
sniffer:

Påstod det inte heller. Saknar bilen klima, så drar det ner priset mkt, men dock gör inte skinn det.. kanske lite, men inte mkt.

Men 108.000:- är ju egentligen inte så farligt dyrt. Borde gå att pruta ner till 100.000:- utan problem.

Som jag skrev tidigare, så borjar priserna på 80.000:- och då är det garanterat vrak. Men bara för att den du kollade på är ganska billig, så behöver den inte vara dåligt skick. Tyskarna är mer känsliga än vi svenskar om bilar saknar utrustning. Så, bilen du tänkt köpa, kanske är i mkt bra skick, men billig pga milen och avsaknaden av utrustning.

Men jag skulle hellre köpa en M3:a med lite utrustning och lite skavanker, än lägger de pengarna på en 325:a eller 328:a med mkt utrustning... för M3 är så skön att köra.. :P

/Edvard
BMW CS # 4503
holmis54
Är det den här bilen?
Länk

Förre ägaren till den bilen tröttnade nog på att få sina M3-speglar stulna och monterade standard speglar.

bu
2.655
bumper
318d -14
320i - 20
Porsche 911TT -07
Lamborghini -12
Porsche 911 Turbo -89
Heh.. jo, för annars byter man inte bort dem. Många bilfirmor tar bort dem under tiden de är till salu pga risken för stöld.

Men måste säga att bilen såg "clean" ut. Gillar när bilar är så. =)

/Edvard
BMW CS # 4503
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.