|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Alfred, Jag förstår inte riktigt vad det är som kan "sluta illa", menar du att verkstadsägaren ska leta upp mig och slå mig i huvudet med en skiftnyckel? Eller att de kommer att bojkotta mig framöver? Jag förstår inte heller riktigt hur du som fackman kan försvara att en "kollega" gjort ett dåligt jobb, när jag uttryckligen erbjudit mig att BETALA EXTRA för korrekt utfört jobb. Ska jag vara helt ärligt så anser jag nästan att de gjort mer skada än nytta i dagsläget, eftersom de skrapat kanten på min förardörr när de försökt justera den (men alltså inte lyckats). Du kan INTE begära att "Svensson", som mig själv, kan avgöra huruvida en verkstad är bra eller dålig på att lackera. I detta fall gick jag enbart efter kilroys tips, och jag vill poängtera att jag FORTFARANDE INTE reklamerat jobbet och har INTE gett verkstaden en chans att göra rätt för sig. Jag tycker nog att jag "undersökte förutsättningarna" genom att som sagt poängtera att jag ville ha ett bra resultat. Att jag sedan fick ett bra pris på jobbet hör inte till saken alls! Om du Alfred kan justera in passningen på förardörren till E34 KORREKT så får du hemskt gärna maila mig ett kostnadsförslag. Mvh, Kalle _____ 525an: Länk |
|
|
Jag är inte tillräckligt rik för att kunna tycka att "ähh 800 spänn är väl inget, det gör inte så mycket att jag är missnöjd och kommer att få pynta ytterligare tusentals kronor innan jag blir nöjd". för 800:- hade jag kunnat köpa en fin julklapp till någon närstående, investera i en farthållare, eller kanske rent av donera till behövande i Asien. Det är inte MITT fel att mekanikern utfört ett taffligt jobb, det måste du väl hålla med om, Alfred? Kan han inte göra jobbet korrekt så är det bättre att han medelar mig detta så att jag kan vända mig till någon annan. Mvh, Kalle _____ 525an: Länk |
|
|
Har man blivit utlovat ett bra jobb, och det visar sig vara taffligt utfört förefaller det för mig helt uppenbart att firman inte har uppfyllt sin del av "avtalet". Då ska rimligen kunden bli kompenserad. Vad lackeraren begärt för pris för arbetet är irrelevant i sammanhanget. /// Olof - Überlegenheit aus Bayern - Länk |
|
|
Alfred: Du skrev:"Man får ju undersöka förutsättningarna lite innan man lämnar bilen, sen kan man ju utvärdera lackerarens lovord lite nogrannare." Du menar alltså att man inte kan lita på en lackerares ord utan måste bekräfta att han inte ljuger? Ett exempel är Bmw lackanläggning på Aspögatan som vi besökte med Bmw klubben för något år sedan. Ärligt talat så var jag föga imponerad av deras lokaler samt utr och mycket riktigt har jag fått 2 dåliga lackjobb gjorda där efter det. Detta är en lokal där bilar i prisregionen upp till 1.2 miljoner lämnas på lack. Vad vill du man som privatperson skall göra då? Jag klagar iaf och får jobbet omgjort gratis tills det blir bra. Deras prissättning är inte direkt blygsam kan tilläggas. Jag blir lite arg när jag läser/upplever om den arrogans som finns i branschen! Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Kalle: Förlåt om jag lät otrevlig, men jag har själv inställningen att om ngt ska bli bra gjort får man göra det själv. Det är ju i ditt läge omöjligt. Jag har alltid haft inställningen att när man lämnar bort ngt så blir det alltid ngt litet småfel man måste påtgärda själv i efterhand. Är avundsjuk på dig som står på dig och orkar tjaffsa med verkstaden. Jag tycker du ska driva vidare me din sneda dörr och felaktiga nyans mm. Du har ju trots allt rätt. Men du ska veta att det är ingen barnlek att passa in karosseridelar, det är tidskrävande och kostar en hel del tålamod. Det är nästan aldrig så att det lönar sig att endast göra ett sånt jobb. Jag ger mig inte in på att justera din dörr. Dels för att jag inte tror att det kommer att bli 100% och lite för jag märker hur petig du är ;) Men är det ngt annat du vill ha gjort me bilen så tveka inte på att höra av dig. Med att det kan gå illa mnar jag att om dom inte respekterar dig och bara gör saken värre varje gång du lämnar in bilen så kommer det att sluta illa. Bilmekaniker är inget snällt släkte ;) Wendt: Ursäkta mig även här... Har man sett allting från andra sidan och inte hur kunden ser det så har man en annan uppfattning. Slarv finns alltid, sen om man märker det är en annan sak. Man blir så frustrerad av att ni inte får den service ni betalar för, därför blir man lite irriterad ibland. |
|
kilroy |
Trist att inte jobbet blev bra utfört, Kalle. Som sagt, jag har ingen egen erfarenhet av hans kunskaper.Självklart skall du kontakta firman igen för att få jobbet åtgärdat, trots priset...Får du ingen rättning på det hela kan du väl höra av dig igen? Om inte annat så har nog inte farsan någon lust att "rekommendera" honom om han fortsätter göra dåliga jobb...Mvh kilroy |
|
Hej igen och tack för stöd och kommentarer! Nu var jag precis på H K Bilservice och snackade med gubben som "fixat" min bil. Angående lacken så menade han att "det får du vara nöjd med, man kan inte få det bättre än så med en sprayburk...det kan du inte klaga på". Tja...vad säger man, knappast serviceminded, men det var ungefär det svar jag hade förväntat mig. I ärlighetens namn så hade jag inte velat lämna bilen till dem igen ändå. Nu får jag leta reda på någon som kan fixa lacken igen, alternativt lacka om hela dörren. Angående den feljusterade dörren så "erkände" han att det inte var riktigt bra... "det är svårt att justera när man är själv, ingen som kan hålla dörren och så". Här erbjöd han sig dock att försöka rätta till justeringen vilket jag så klart tackade ja till. Sedan hjälptes vi åt, och nu så är förardörren enligt vad jag kan se korrekt inpassad. Slutsats: Jag kan inte rekomendera någon att lämna bilen till H K Bilservice om man förväntar sig ett jättebra resultat. Om man däremot vill ha ett halvbra jobb gjort till en relativt billig peng, så kan jag inte direkt avråda från att anlita dem, men som sagt - förvänta er inte toppenresultat. kilroy, Du kan gärna vidarebefordra informationen till din far, sedan kan han själv ta ställning till om han kan rekomendera dem. Mvh, Kalle _____ 525an: Länk |
|
| Jag vet en du kan lämna dörrjobet till om du vill ha det gjort me burk, med mkt bra resultat. Maila mig isåfall. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.