|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
kilroy |
Inga problem...bara bra om man kan hjälpas åt...Mvh kilroy |
|
På tisdag ska bilen in till HK för att fixa till rostblemman, samt justera till förardörrens höjd. Ska bli spännande det här :-) Mvh, Kalle _____ 525an: Länk |
|
|
Kul... kommer till HK Bilservice glad i hågen för att lämna in bilen enligt avtalad tid och får till svar "Nej alltså...ehhhm vi har så mycket att göra nu denna veckan...ehhrm...du kan inte komma nästa vecka istället?" Sådant gör mig något otroligt förbannad. När man fixat skjuts, ledigt från jobb och så vidare och så blir man bemött som luft :( Nåja, ny tid är bokad, och huvudsaken är trots allt att jobbet blir bra utfört. Hoppas att kilroy har rätt :) SUCK! :( Mvh, Kalle _____ 525an: Länk |
|
kilroy |
Hur gick det, Kalle...fick du bilen fixad?Jag håller med...sånt gör en förbannad...när inte folk håller vad dom lovat.Jag kom hem från Thailand igår så jag är inte riktigt uppdaterad om vad som hänt på forumet...Jag och brorsan + min fästmö och hans fru befann oss i en dykbåt ca 500 meter från land när vågorna kom så vi klarade oss utan problem. Mina föräldrar var på väg ner till stranden när den första vågen kom. Hade dom gått en minut tidigare hade dom legat på stranden. Dom klarade sig också trots en del blessyrer.På väg in mot stranden såg vi många människor som dragits ut av vågorna, en del hade redan drunknat men vi fiskade upp 3 barn som fortfarande levde.Det kommer att ta tid innan man hämtar sig från detta...Mvh kilroy |
|
kilroy, Hu! Skönt att höra att ni klarade er iallafall! Fy fasen vilken vidrig sak att vara med om :( Hoppas att ni repar er både mentalt och fysiskt! Bilen står på verkstaden till imorgon, denna gång hade de glömt att beställa färg och Maledivenblau fanns inte på hyllan hos BMW. Imorgon får vi se hur resultatet blir, det ska bli "spännande". Om jag inte blir nöjd så kommer jag kräva att de gör om jobbet. Mvh, Kalle _____ 525an: Länk |
|
kilroy |
Hoppas du blir nöjd med jobbet på bilen.Jo, vi repar oss nog. Fysiskt är det inget problem, mina föräldrar fick ordentliga skrapsår, stukade fingrar m m. Mentalt är det värre...vi har allihopa bevittnat scener som är så osannolika att det är svårt att förstå att det verkligen hänt. Ett svenskt föräldrapar sveptes ut av bakströmmen när den andra vågen drog sig tillbaka, dom befann sig ca 50 meter från vår båt. Båda deras minderåriga barn befann sig i vattnet ca 20-25 meter längre ut än föräldrarna. Jag och brorsan hoppade i vattnet för att försöka rädda barnen. Strömmen var så stark att vi inte kom någonstans, det var helt omöjligt. Båda barnen försvann, föräldrarna plockades upp av en annan båt.Kraften i det framrusande vattnet var så stark att människor slets i stycken. Ensamma barn, både svenska och inhemska, stod på stranden och ropade efter sina ivägspolade föräldrar.Vi pratade med många svenska turister, praktiskt taget alla vi pratade med hade förlorat någon anhörig. Regeringens talesman avslöjade att 6 svenskar hittills dött. Min uppfattning är att siffran kommer att minst tiodubblas...minst.Ledsen att belasta dig med detta...Mvh kilroy |
|
Tyvärr blev lagningen inte alls lika bra som jag förväntat mig. Själva grundarbetet verkar bra gjort, men lackjobbet var minst sagt slarvigt. Rinningar och lack på dörrlist tolererar jag inte. Förardörren som de lovade att justera var återigen feljusterad - fast denna gång åt andra hållet (dvs att dörren nu sitter lite för högt). Dessutom har skrapmärken tillkommit på dörren som inte fanns där innan. Jag kommer att åka tillbaks till firman nu i veckan och be dem göra om jobbet. Om de erkänner att de gjort fel och rättar till utan att knysta så kan vi anse fallet som avslutat, annars blir jag väl tvungen att leva rövare :P Mvh, Kalle _____ 525an: Länk |
|
|
hur blev resultat i förhållande till pris då ? får man fråga vad du betalade ? tänkte fixa till Touringen |
|
|
800:- kostade det, vilket hade varit ett bra pris om jobbet utförts korrekt. Nu kommer jag att behöva göra om lackeringen, och då framstår det som ett högt pris. Dock återstår det fortfarande att se huruvida de väljer att åtgärda sitt misstag eller inte, har inte varit där än. Mvh, Kalle _____ 525an: Länk |
|
| Hur kan du ens klaga på det utan o skämmas?! 800kr är det inte ens ngn som sätter kapen i en rostig plåtbit häromkring för... herregud | |
|
Alfred, Det spelar väl ingen roll vad priset är om jobbet inte utförs på korrekt fackmannamässigt vis????? Jag sade till och med till mekanikern uttryckligen att "Jag betalar gärna en extra slant för att få det RIKTIGT bra", varpå han svarade med "Det behövs inte, det blir bra". Om du går till McDonalds och köper en Cheeseburgare, förväntar du dig då att finna en död råtta mellan bröden bara för att "äääh den var ju ändå så billig så det kan ju kvitta". I övrigt vet du inte hur omfattande min rostskada var, det var definitivt inte i den omfattningen att något behövde vare sig kapas eller svetsas. Snarare lite slip och spackel. Jag hade tveklöst kunnat utföra arbetet själv (materialkostnad under 200:-), men lämnade in bilen just för att få det korrekt och fackmannamässigt reparerat! Mvh, Kalle _____ 525an: Länk |
|
|
Alfred: Om du betalar för en tjänst, låt oss säga en gräsklippning. Och personen som utför arbetet klipper som en kratta, missar stora ställen och kör olika höjder på klippningen osv. Tycker du då det är okej att betala personen de 100 kr han begär bara för att det är billigt? Du förväntar dig att få en tjänst gjord på ett fackmannamässigt sätt, men får inte detta och skall ändå betala begärt pris och sen knipa näbb? För övrigt bor du o Kalle i samma stad. Sista gången jag hade en bil på lack fick arbetet göras om 3 gånger innan jag var nöjd. Priset var marknadsmässigt. Jag betalade för en tjänst och gav förutsättningarna dvs perfekt resultat. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Klart priset spelar roll.. Sen är de ju upp till var o en o bedöma om man är nöjd eller inte, För 800 kr får man räkna med att de inte skall bli super tycker jag, Ta den till Bmw lackerare o betala mer än de dubbla nästa gång då kan man gnälla.. men inte nu.. |
|
|
Jag garanterar dig att de Lackeringsfirmor som arbetar uteslutande för Bmw befattar sig inte med rostlagning. Att man får vad man betalar för är en sak. Men när något utlovas till ett satt pris och detta inte levereras tycker man SKALL gnälla. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
De tycker jag inte, för 800 kr hade det inte ens blivit lackat på hos bmw.. o i kalles fall fick han rostlagningen + färg med på köpet ju, Klart de e sura pengar om man inte är nöjd.. men de borde man nog tänkt på innan man lämnade iväg den... Du förväntar dig väl tex inte att Gubben på hörnan som har bilverkstad gör ett lika bra jobb som på bmw ? Som o köpa vilken bil som helst, om du betalar mycket mindre så förväntar du väl dig inte att bilen skall vara i superskick o allt skall funka. Gammal klyscha : man får vad man betalar för |
|
|
Om du läser mitt inlägg så skriver jag just att man får vad man betalar för. Om gubben på hörnan gör ett bättre eller sämre jobb än Bmw själva vill jag låta vara osagt. Jag har sett MYCKET slarvjobb gjorda av Aukt Bmw verkstäder. De jobbar på ackord, vilket inte är särskilt optimalt om man vill ha 100% korrekt jobb gjort. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
| Ingen som känner till nån "gubbe på hörnan" i 040-området då? :) | |
|
Johns: i Denna tråden finns allt du behöver veta Länk Åke Persson i Löderup verkar vara precis en sådan som du jagar. Han använder uteslutande Bmw orginaldelar dessutom. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
För att citera Kalle... detta tycker jag talar för sig självt: "'Jag betalar gärna en extra slant för att få det RIKTIGT bra', varpå han svarade med 'Det behövs inte, det blir bra'." Blir det då inte bra (färgrinningar är sånt som JAG skulle åstadkomma om jag har en dålig dag, och jag kan inte lacka) så håller ju inte tjänsten vad firman har lovat, och då får de åtgärda det eller ge en kompensation i form av rabatt eller liknande. Helt uppenbart fall i mina ögon... /// Olof - Überlegenheit aus Bayern - Länk |
|
|
jag tycker man ska tänka sig för innan man klagar på ett 800kronors jobb... det kan sluta illa.. För övrigt känner jag till ett par bra lakerare och om det inte är stora delar som ska lackas kan jag ta hand om det. Har även en kollega som har byggt en lackbox som kan lackera riktigt fint, men då kostar det därefter... Jämförelse: Hellack hos mig vanlig vit färg med förarbete och allt... : ca 7 lappar Hellack hos kollegan : ca 25 Ser itne vem som helst att jag inte kan göra en lack som motsvara honom när jag inte ens har en lackbox att lackera i? Man får ju undersöka förutsättningarna lite innan man lämnar bilen, sen kan man ju utvärdera lackerarens lovord lite nogrannare. __ Letar M20b23 eller 25 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.