AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
5.742

Fixa rost i malmö?

Sida 1 av 3
Någon som vet var man kan fixa lite rost och lackera för bra pris i malmötrakterna?????

Drive Like U Stole It!!!!!
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Om du sökt inlägg hade du fått reda på att Fors i Dalby är väldigt välrenomerade!

Mvh,
Kalle - BMWCS[syd]#5120
____
Länk
Ser man på vad man kan hitta med sökfunktionen :) En gammal tråd där jag själv har svarat med en halvlögn :D

Nu är det jag som är ute efter någon som kan åtgärda rost samt lacka utan nyansskillnad. Har varit i kontakt med Fors i Dalby men de befattar sig inte med rostlagningar, utan gör bara lackjobb.

Frågan kvarstår alltså: Vem i Malmötrakten ska man vända sig till för att få en rostskada åtgärdad på bästa sätt?

Mvh,
Kalle
_____
525an: Länk
kilroy
Hmmm...jag uppfattar det som 2 frågor...den ursprungliga frågan gällde "till ett bra pris"...den andra frågan gällde "på bästa sätt"..Det behöver inte vara samma sak....
kilroy,

En kompromiss vore ju det bästa. Jag lägger dock gärna några hundra extra för ett bra jobb, än att ta det billigaste alternativet och bli missnöjd.

Mvh,
Kalle
_____
kilroy
Farsan gör inte gärna några rostjobb längre men han har nån kontakt på Ystadvägen i Malmö, i samma kåk som däckfirman Hjulhuset håller till. Min morbror fick gjort ett litet jobb hos honom på sin 540...vad jag har hört så blev han nöjd. Om du vill så luskar jag reda på telefonnumret...Mvh kilroy
kilroy
Kalle Hansen*Trevlig presentation du har av dig själv..!! Brukar inte kolla så noga på vad folk är för ena egentligen...Mvh kilroy
fo
11
fonseca64
525 iA -89
prova Måto Allbilservice i Östra Grevie
där har jag fått skador repad.
och service.
han klarar det mesta.
kilroy,

Ta gärna reda på numret! Att döma av ditt inlägg så antar jag att din far också är i lackeringsbranschen?

Tack tack föresten. Som av en händelse så läste jag din presentation igår och reflekterade över hur trevligt det är att man inte är den ena som fyllt i någon information där :-)

fonseca64,

Är det den stora verkstaden som ligger utmed 101:an ungefär i höjd med folkhögskolan?

Tackar för tipsen!

Mvh,
Kalle
_____
fo
11
fonseca64
525 iA -89
det stämmer.

jag hade problem med att spolaren inte stoppade efter tryckning.
provade att byta tre RM boxar. funkade inte
jag har tillbingat dagar med att leta RM boxar på skrotar och letat på internet lösningar på problemt men utan framgång.
åkte ut till MÅTO allbil.för hjälp.
dom tog bort ett relä i taget i säkringslådan det visade sig att det satt ett relä som inte skulle sitta där.nu funkar allt som det skall.
det gjorde dom på 10 min.

fonseca
kilroy
Kalle Hansen*Jag ska fixa numret...Lite information kan man väl bjuda på i presentationen...Farsan är inte i lackeringsbranschen, han har bilverkstad tillsammans med min brorsa. Han är duktig på motorer framförallt, klarar det mesta i bilväg men jobbar speciellt med BMW.Mvh kilroy
Lunds Bilrikt i Vallkärra By (strax norr om Lund, Kävlingevägens förlängning) erbjöd sig att fixa rosten längs nederkanten på min baklucka för några futtiga hundralappar förra hösten. Niels, som ägaren heter är lite speciell men verkar reko, ärlig och kunnig. De är godkända av f-bolagen och hade vid mitt besök flera nyare bilar där såsom A3, Focus mm.

De utför däremot ingen lackering men de behandlar den rostskadade delen med någon form av grundning som skall tåla snö/slask i ca 2 veckor enligt dem. Så man kan ex. låta dessa sköta rostlagning och därefter låta ex Fors i Dalby sköta lackeringen.

Jag utnyttjade dock aldrig deras service för jag sprang på en rostfri lucka i rätt kulör från en sen 97:a på bildelsbasen. Så jag kan inte säga något om hur deras arbeten blir.

Stämmer att Fors inte utför rostlagningar, de rekomenderade istället HC Bilservice i Lund. Dock har jag hört blandade kommentarer ifrån andra bilägare om just denna firma.

mvh//Kristoffer
BMW CS (Syd) #4918
kilroy, har du fått tag på nummer eller firmanamn? Börjar bli lite brådis nu innan halva dörren trillar av :)

Mvh,
Kalle
_____
kilroy
OK, Kalle...!Farsan och morsan har varit på bussresa hela veckan, kommer hem i kväll. Jag kollar med farsan i morgon när han kommit till verkstan...Använd silvertejp så länge....eller ståltråd...hehe...Mvh kilroy
kilroy
Kalle, här kommer numret till bilverkstan. Den heter HK Bilservice, ligger på Ystadgatan 19 i Malmö, precis bredvid Hjulhuset, tel 040-86010.Mvh kilroy
Kilroy,

Stort tack! Ska ringa dem ASAP!

Mvh,
Kalle
_____
Ingen som känner till nån hyffsat duktig "hemmapulare" i malmötrakten som gör det utan kvitto? :)
kilroy
Kalle*Hur gick det, fick du tag i killen på Ystadvägen?Jag har ingen egen erfarenhet av honom, det jobbet han gjorde till min morbror var klart godkänt...och dessutom billigt.Mvh kilroy
kilroy,

Jodå, jag ringde dem i förrgår, men de ville förstås se på skadan innan de ger något utlåtande. Tyvärr har de öppet mellan 08:00 och 15:30, och jag jobbar 07:30 till 16:00. Ska försöka komma ifrån jobb en stund på måndag och åka dit. Det är iaf nära :)

Hur gjorde de på din morbrors bil, lackade de om hela karossdelen, eller bara just där det behövdes? Jag vill ju helst slippa lacka om hela dörren :( Vad heter din fars verkstad? Man kanske skulle pröva dem nästa gång det är dags för service eller så :)

Mvh,
Kalle
_____
kilroy
Min morbror hade en rostskada under höger bakdörr, precis innan bakre högra hjulhuset. Troligen fuktskada, förmodligen dålig dränering, det hade börjat rosta inifrån. Killen lade in ny plåt under dörren och lackade sedan på det nya. Blev helt ok, vet man inte om det syns det inte. Min far kommer sannolikt att avyttra verkstan under första halvan av nästa år p g a problem med kärlkramp. Den täta bebyggelsen runt om gör att en del grannar klagat över bl a trafiken till och från verkstan samt att det tidvis luktar både olja och bensin. Det är också en anledning till att han har börjat ledsna på det hela. Brorsan som också är delägare kommer nog att satsa på en ny verkstad i Helsingborg istället. Dom är relativt fulltecknade fram till i slutet av februari. Jag kan höra hur pass intresserade dom är av "nya" kunder. Jag återkommer!!Mvh kilroy
kilroy,

Ojdå, fullbokade till Februari, inte illa!

Du behöver inte höra med dem än, i dagsläget har jag inget som behövs bytas/åtgärdas på bilen. Tack ändå och tack för din hjälp i tråden!

Mvh,
Kalle
_____
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.