|
|
|
|---|---|
|
Den läckte och kopplingen pajjade, har bytt packbox, men den läcker iaf. Vad kan det vara för fel? (förutom att jag har förstört packboxen vid montering...) LADDA!!! | |
|
Vevaxeltappen som packboxen tätar om har förmodligen blivit lite nedsliten av den gamla packboxen. Då är det inte säkert att den nya tätar där. Har du möjighet, så knacka ut den nya packboxen lite så den har en fräsch yta att täta mot. Jag antar att du även har bytt packingen, bakom kåpan som packboxen sitter i... Hällre liten och rapp, än stor och slapp!! /E30 |
|
|
Ööööh... packning?! :-/ LADDA!!! |
|
| Sitter en packning bakom kåpan som packboxen sitter i. | |
Rotti |
instämmer...har haft det felet jag med en gång i tiden... |
|
Har kollat nu, det var inte under kåpan... Såg ut som om det läckte från min nya packbox... (suck) Kan det komma någon annanstans ifrån? LADDA!!! |
|
|
Gör som jag sa, knacka ut packboxen någon/några mm. om det går då, borde det täta om du inte har skadat den. Hällre liten och rapp, än stor och slapp!! /E30 |
|
|
Du skall alltid använda vaselin när du monterar en ny packbox... Nästa ett måste för att få det helt tätt. He de // Bengan |
|
|
Kanske ett litet förtydligande på sin plats, du fettar alltså in tätningsytan på packboxen mot vevaxeln innan du mont. den. Risken är annars stor att du av friktionen bränner bort, tätningsytan innan du fått smörjning. Skadar inte att smörja utsidan heller, för att underlätta mont. |
|
|
Har knackat ut den och monterat tillbaka alltihop... Verkar inte läcka nu, ska köra lite idag och kolla sen, men jag hade inte smörjt den innan montering... :-/ LADDA!!! |
|
Esa |
Det kan även läcka från svänghjulsbultarna. Täta dom med gängtätning. En packbox ska doppas helt i oljan innan montering. |
BIMMER |
Hur gick de funkar de nu lr? kör du med m20 svänghjulet ? fick du bygga om mycke eller? |
|
Finns svar i en annan tråd. Nu fungerar det iaf. Tack för hjälpen... LADDA!!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.