AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.281

Beställa från USA?

Visa användare
2.682
Kävlingepågen
M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver
X5 E70 - Space Grey
325 E46 - Alpenweiss (03 optik).
318 E90 - Alpenweiss
Har ngn beställt prylar från USA? Vilka site har Ni då använt. Jag tittade på ett site och där skulle de ha $32 för paraply plus hållare.

:)

"Oj! Det känns som ett flygplan - Snälla! Bromsa! Jag vill kliva av"
De
763
Deimos
320d GT xdrive -16
Passa er för att handla saker från USA , jag har hört att man får betala bl.a. dyra tullavgifter. Någon kan kanske bekräfta detta?
Har själv funderat på att handla i USA, jag hittade ett högtalar-paket på en hemsida för 200 dollar. Samma högtalare kostade 4500 i Sverige=) Men blev som sagt avrådd till att beställa

Hm.. BMW 5-serie fråga förresten? =)
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Har man otur fastnar prylarna i tullen. Då får man betala:
Moms (25% på priset)
Tullavgift (avgift för att kommunisterna, oj förlåt, staten ska få lov att dra av momsen)
Moms på tullavgiften (såklart).

Jag gjorde misstaget att beställa en CD och en DVD från Länk , paketen skickades var för sig (ett med CDn, ett med DVDn), givetvis fastnade båda i tullen och jag fick betala dubbla tullavgifter. Slutnotan för den shoppingen blev dubbelt så dyr som vad artiklarna egentligen kostade :(

Mvh,
Kalle - BMWCS[syd]#5120
____
Länk
Bästa är att handla då man är där, alternativt få nåon som ska åka att plocka med sig hem. Mycket kul som kostar hälften i staterna (innan dollarn gjorde -20%)
Visa användare
167
HES
CLK -03
Har själv beställt div. saker från USA, dock inte till bilen. Varje gång vid beställningen har jag bett företaget skriva ner värdet till max 25$ eller skrivit att paketet är en gåva. Detta gör att man slipper den dyra momsen.

HES
Länk
Visa användare
167
HES
CLK -03
Senaste beställningen var för övrigt en Philips ProntPro fjärrkontroll, priset var ungefär halva priset mot sverige, tack vare bla dollarkursen.

HES
Länk
Pe
4.290
Pelle Persson
e81 118d-09
e87 123d
e60 550i
e12 525-74
e28 535i
elva mit turbo
HES; Funkar det att göra så ännu, jag har hört att dom har mycket hårdare koll i usa pga 11september, och företagen inte gärna vill skicka fejkade fraktsedlar?

jag mailade till till ett företag och frågade om dom kunde skriva ner priset alt garantiåtagande/varuprov. Men dom verkade inte vara så sugna på det.
Står själv i valet och kvalet att beställa delar från usa till racern, delarna i staterna är ju till 1/3 av det priset dom begär här i landet
Visa användare
167
HES
CLK -03
Pelle Persson:

Det kanske är olika från företag till företag. Fjärren kom till Sverige i förrgår, så vissa gör det fortfarande.

HES
Länk
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Ja det skiljer från företag till företag. Vissa har som policy att ALDRIG skriva ned priserna/märka som varuprov etc.
Kolla upp innan Du beställer!

Mvh,
Kalle - BMWCS[syd]#5120
____
Länk
Ge
639
George.K
330ci - 02
Hur är det med privatpersoner då?
OM man ber dom fixa ett kvitto och ber dom att skriva ner priset?
Skulle det funka?
Visa användare
2.682
Kävlingepågen
M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver
X5 E70 - Space Grey
318 E90 - Alpenweiss
En variant är att de skriver att det är ett garanti/reparationsärende. Då kommer man undan. Det svåra dock är att få dem att göra det.

Mvh, Thomas E

"I used to jog but the ice-cubes kept falling out of my glass!"

BM
326
BMWGUS
525i E60 -04
Import från länder utanför EU funkar såhär:
Tar ej tullen paketet, inga problem.
annars,
1. Tullavgift, som skiljer sig från alla varor, skor har t ex 17%, glasögon 2,9%, läggs på varans pris.
2. Moms 25% läggs på totala kostnaden, det innebär, varans pris, eventuell frakt/"postförskottsavgift" och tullavgift.

Företag skickar fortfarande "gärna" med "privat" avsändare och som gåva om man förskottsbetalar.

Beställer lite då och då, men brukar förskottsbetala och då brukar de bjuda på frakten om det inte är för mycket.
Visa användare
2.682
Kävlingepågen
M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver
X5 E70 - Space Grey
318 E90 - Alpenweiss
Det är också en variant. Har dock alldrig provat men kanske får göra det nu när nya golfklubbor skall beställas.

Mvh, Thomas E

"I used to jog but the ice-cubes kept falling out of my glass!"

ha
1.072
hammar
540iA -97 (E39)
550iX GT (F07)
Det bästa är att läsa på tullverkets hemsida: Länk
Där står allt man behöver veta.
Har beställt flera gånger från USA (Skärm, navigator osv) och det har gått bra så länge man räknar med vissa % i tullavgift och skatt (3% + 25% tror jag det var) så det inte kommer som en överaskning sedan när paketet väl ska hämtas.

/Hammar
BM
326
BMWGUS
525i E60 -04
3% stämmer inte, det är olika för olika kategorier, men max 20%, t ex skor har det högsta just nu, 17%.
Ge
639
George.K
330ci - 02
Ärligt, det är fan för jäkligt. Ok om man tar en viss procent...men just i Sverige så känns det som om dom tar lite för mycket, eller va säger ni?
un
59
underless
BMW 520DXM -16
Ducati 748 SP -96
Hej

Är det nån som vet vad tullsatsen är på elektronik, dvs komponenter och kretskort som man beställer från USA?

//Andy
Visa användare
2.145
540is
E39 M5 99' Bi-Kompressor
E39 540iAT 00' Kompressor
tror det är 4-6% på elektronik
Visa användare
641
Håkan02
BMW 523i Touring 1999
BMW 320i Touring M 2005
BMW 2002 1975
BMW 2002 tii 1973
BMW 2002 1973
BMWCS #652
Skönt med kontakter "over there" fick just hem platina stift BKR6EQUP
a´61 kr /st med frakt . Boschen ligger visst på 45...

Håkan
Visa användare
166
touringthomas
528ia Touring-98
Har bestält ca 20 paket från us har fått betala moms+tull på ett av dem .Handlar på Ebay,fungerar perfect
un
59
underless
BMW 520DXM -16
Ducati 748 SP -96
Tackar för alla svar :) de här forumet är bara bäst!

Jag har varit i komtakt med leverantören och han skickar i ett vanligt kuvert så de borde inte vara nåt problem =)

/Andy
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.