AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
879

M60/2 v8 (nån som skruvar med såna här?)

Har klurat lite på den motorn, det är väl nån som kör SLC med en sådan annars har jag inte sett till någon i trimsammanhang, någon som har en hum om vart man ska vända sig om man vill ha tag i en, och inte minst vad är ett rimligt pris?

PS 2 st Mitsu T19 och ett eftermarknadsprut borde göra den högintressant!

Lever normalt sett inte i BMW-världen, men man får inte vara rädd för förändring

MVH JT
Har själv funderat på att slänga in en spdan i en E24 eller E30.
Men man hittar knappt info om det hela.
Kör du en 540?? eller??
Tror att kompressor är det vanligaste på dem, men klart hade 2st T19 gjort susen.

Länk

Någon som har 1st Hartge 16" E30!!!!!!!!!!
FS
483
FSRacing
BMW 2002ti -69
BMW 2002ti (turbo) -70
BMW 1600-2 -71
BMW 1602 (turbo) -75
BMW 740iAL -01
BMW M5 3.8 -94
Jag har 2 st 3l motorer jag har skruvat isär och undersökt. Det är lockande att testa överladda en av dom med turbo. Dom verkar rätt lätta att kompsänka med orginalkolvarna. det är fina motorer men nackdelarna är att dom inte kan borras för det är nickasil cylindrar
FSR-racing: du vill inte sälja nån av dem?
FS
483
FSRacing
BMW 2002ti -69
BMW 2002ti (turbo) -70
BMW 1600-2 -71
BMW 1602 (turbo) -75
BMW 740iAL -01
BMW M5 3.8 -94
Det är väll inte helt omöjligt. Men ingen sitter ihop just nu.
Har haft funderingar på att sätta ihop en för att kunna köras med kompressor eller turbo så småningom. Har inte delar till 2 kompletta motorer heller.
Har du inte så brottom så går det kanske göra affär.
st
758
stimpenbmw2
528i E39 -98
FSRacing: Du hade varit skitshysst om du kunde kolla en grej åt mig på dina motorer.
Är så att jag skulle byta gummiringen som sitter vid termostaten på min 530. Plockar isär allt. Men sen när jag skulle sätta ihop det så stod man där.
Fan var satt nu gummiringen? Innanför eller utanpå termostaten?

Har en bild på det i bentleys rep handbok. Där ser det ut som om ringen skall sitta innanför termostaten. Men då tar den lilla kulventilen i toppen av termostaten i plastkåpan som man sätter på termostaten. Så jag satte den utanpå termostaten.

Men jag har för mig att när jag plcokade av det så plockade jag av termostaten först och sen gummiringen. Och då kan den omöjligt suttit utanpå för då skulle ringen kommit med termostaten.

Sammanfattar det hehe asso om du bara kan lossa plastkåpan som sitter för termostaten som sitter med 4st bultar.
Sen bara kolla om gummiringen ligger där eller om den ligger innanför termostaten.

Asso nu när du har motorerna lösa och så e det ju lätt.
Det hade varit skitshysst om du om du har tid kunde lossa där och bara se var ringen ligger.
Jag vetifan om jag fick ihop det rätt.
FS
483
FSRacing
BMW 2002ti -69
BMW 2002ti (turbo) -70
BMW 1600-2 -71
BMW 1602 (turbo) -75
BMW 740iAL -01
BMW M5 3.8 -94
Ska se vad jag kan göra. Det mesta är redan isärplockat men jag kan ju ha tur att det går att se.
st
758
stimpenbmw2
528i E39 -98
ja hade varit skitschysst. e rädd att köra bilen ifall det skulle pissa ut allt vatten nästan.
e bara 4 skruvar så man kan lossa på kåpan för termostaten sen kan man lätt se var packningen ligger.
^p
326
^pasi^
740 e32 -93
520 e28 -87
323 -86
om inte jag minns fel så sitter det såhär lock/termostat/gummiring

H/Pasi
Turbo är diesel förunnat!!!!!!
st
758
stimpenbmw2
528i E39 -98
tyckte det satt så då jag plockade isär det. men sen när jag skulle sätta ihop det fick jag ej ihop det med termostaten mot locket. är en liten kul ventil och den tar i termostathuset om jag ej lägger packningen emellan de två.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.