|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Booonie. som sagt. beror väl på skötsel och antal mil... En A6 2,5 Tdi -02 med 180hk har nåt fel om den blir ifrånåkt av en Tds -92 även om den är chippad. Steelneck. Jo det stämmer att Audi 100 c4 har inte 140hk utan 115hk. Finns även med 2,4 utan turbo. |
|
|
jonek: vad jag vet om skötsel på den är den välservad. behöver inte vara skötsel och mil som avgör den bilen är ju ganska så tung |
|
|
Booonie Jag menade din A6 Tdis. |
|
|
jonek: okej tdst automat:en var då snabbare |
|
|
Enligt mig som har ägt en A6 2,5 tdis (140 hk och 290 Nm) -95 och äger just nu en 525 tds (143 hk och 280 Nm) -93 så är audin överlägset bättre både effektmässigt och förbrukningsmässigt. Har aldrig varit så missnöjd med en bil som med 525:an, inte själva bilen det är fel på utan skitmotorn som sitter i den. Lyfte på toppen härom dan och döm av min förvåning så var den sprucken, har väl aldrig hänt nångång förr. Kan tillägga att jag jobbat som mek på audi och enda problemet som finns på AAT- och AEL motorerna (tdi 115 hk och tdis 140 hk) är att dom tar lååång tid på sig att få temp på vintern och när ägarna har slarvat med kamremsbyten. Audi A6 2,5 V6 tdi finns som 150 hästare också. Murphys lag, lagen som alltid gäller och står högre än alla andra lagar inklusive tyngdlagen |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.