|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
Perry |
rejsa idag mot en audi 100 tdi 115hk motorn, jämna steg ända till 180 sen blev han efter. Efteråt fråga killen hur många hästar jag hade i bmw n. Då skämdes jag! Det är nästan så jag byter bil nu! Riktiga män kör diesel!! |
chrille70 |
Ok, Audin var kanske snabbare... Men vad är en Audi i jämförelse med en BMW, i övrigt? Nada! Så inte behöver du skämmas för din Diesel-Doris. =) |
| Hade Audin manuell? Audin väger dessutom mindre. Det gör viss skillnad. 525tds ska gå bättre än Audin, det kanske är nåt fel på din tds? | |
Perry |
nää den går som en klocka, men iof är den automat men den ska gå hårdare! nästan 30 hästar mer ju! Riktiga män kör diesel!! |
cr |
Kompisen har en VW passat 1,9 tdi -01( den har väll runt 120 hk) och den kör jag ifrån mycket lätt i alla farter. MVH Calle |
| Kanske Audin var chippad? | |
| Montera en KCR box eller motsvarande så ger du pisk åt dom flesta kärrorna Peugeot 205 GTI har inte en sportmössa från 80 och uppåt tyvärr är ju 525 tds en toktrött i botten jämfört med andra turbodieslar men över 2200rpm börjar den dra fint. | |
|
per_j82> Min erfarenhet är precis tvärt om, har en 100 (visserligen V6 Quattro) som har en tjänstevikt på 1730 kg och totalvikt på 2050, och dieslarna är inte heller några fjäderviktare. Sen att 100 är nada får stå för dig. Finns många anledningar att jag valde 100 av C4-modellen framför 5-serien. Sex på alla fyra, roligast så! |
|
|
jag drog en audi a6 v6 tdi quattro -01 med min chippade 525tdst -92 det gick ganska jämt men jag drog han. sen mötte man snuten i 170:/ då var det bara att åka hem |
|
|
Måste vara nåt fel på din, har aldrig blivit dragen av en 115hk Ådi. De ljuger ju som hundar om effekten. Har aldrig kört en Ådi som motsvarat de förväntningar som hk.talet gett. Måste dock tillstå att BMW:n är lite slö från noll. Den riktiga styrkan kommer när man klappar i trean, då är det mesta i lä. Vorsprang dürch Wirkungsgrad. |
|
|
Jag blev totalt förnedrad av Passat 130 hk tdi..Åkte raka vägen till Motornord och kastade i deras superchips. Och vart lika från åkt igen. Nu hör det till saken att min bil gått 27000 mil och folkan hade gått 2500...Men det spelar ingen roll tänker aldrig tolerera att bli frånåkt av dylika eländen. ska lämna tillbaka chipet, tycker inte att det blev någon större skillnad på bilen förutom vridet mellan 2000-3000 varv. Hade Rapid chip i en -96 Omega td, och blev aldrig efter någon (förutom 530d...) Den jävla Opeln gick otroligt bra, men så är ju dom bilarna dopad av BMW....Måste bli ett sådant chip i 525:an fortast möjligt så man slipper skämmas |
|
| Perry : Är du säker på att det var 115hk i Audin? Den finns oxå med en 2.5 liters 5-cyl tdi på 143 hk, samma som satt i tidiga volvo 850/s80. Dom går fint o snålt. :) | |
|
cr: en fråga bara..hur kan du äga följande bmw: 525 TDSa touring -97 E34 ? En e34 från 97...? |
|
|
vikt per hk gäller trots att du har mer effekt så spelar det inte så stor roll ifall din bil väger mycket mer körde ni från 0-180 eller? helgonet |
|
|
När jag testkörde min bil (innan jag hade köpt den). Med en kompis som har en Audi 100 tdi. Tyckte vi bägge att tds'en gick lite hårdare. Måste tillägga att jag har automat och han manuell. Vad jag vet så finns bara c4an med 115 hk 2.5 liters 5:a? Visst är dem lite snålare Audi 100 tdi men e34an är skönare att åka i tycker då jag. Åkt mycket i bägge karosserna. Men smaken är väl delad. |
|
|
Finns 140hk i c4 men då A6 som kom -95 Heter då TDIs. Går mycket bra, snäppet bättre än TDS. Audin är ju dessutom direktinsprutad mot Tds,ens förkammare... Komfortmässigt så är det nog ganska lika. Jag har en 115hk 2,5Tdi A6a som är chippad till 140hk. Den går betydligt bättre än min Tds. Båda är automat. |
|
|
vi har haft en audi A6 TDIs och den går inte bättre än 525 tds. tycker dom är slöaren än tdsen båda är manuell |
|
|
Är väl olika beroende på mil och skötsel. Hade en 96 Tdis 6vxl för några år sen och den gick betydligt bättre än de Tds,er jag haft.. Den 2,5 A6a du drog med din chippade Tds måste haft nåt fel då det är en raket i jämförelse med sina 180hk. |
|
|
farsan har en passat 1,9 tdi 115hk... tycker själv att det är ett förvånansvärt tryck i den... vet iofs inte hur tds:en går för att jag aldrig kört en... M-Power... |
|
| Oj, menade att Audi 100 finns bara med 2.5 liters femma på 115 hk. | |
|
jonek: A6tdi V6-02 drog jag och den hade inte gått mer än 4000mil det var jämt men jag drog den då körde jag en 525 tdst -92 chippad och med min andra tdst automat -93 var då rappare än den a6 2,5tdis -96 vi hade |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.