AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
834

BMW 520 kamaxelsensor ?

Har haft bilen på verkstad och bytt lamdasond. trodde att det var det som var felet när bilen inte svarade på gaspådrag men den går lika illa nu som innan. Enligt meken så larmade felkodeningen för nåt som han kallade kamaxelsensor han ville ha 1500 för att byta den. Vad är det och kan man kanske byta själv ?? Nån som vet??
pe
3.381
per_j82
525i -90
525i -93
528i Touring -98
M5 -03
Vad för bil är det du pratar om, E39 eller? Vilken årsmodell?
Det borde vara en kamvinkelgivare han pratar om? Den mäter vinkeln på kammen så att tändningen ställs därefter.
det är en 520 94 är det svårt att byta det finns förmodligen 2 en för insu och en för avgas
kom igen nu ingen som vet eller??

Är det ingen som vet om det är svårt att byta???

pe
3.381
per_j82
525i -90
525i -93
528i Touring -98
M5 -03
Jag är ingen expert på din motor. Men givaren borde ha med VANOS enheten att göra, eftersom det är "Variabel kamaxelstyrning." Så du ska alltså antingen byta hela VANOS enheten eller bara givaren, jag vet inte hur det ser ut. Men kolla med BMW och be om pris. Jag tror att det kan vara svårt att göra själv, eftersom det är så pass känsliga saker. Men jag kan ha fel.
es
38
esso
728IA -96
Jag vet inget om din motor heller , men jag har bytt en kamaxelsensor på min bil 6 cyl.96. Den satt fram innanför oljefiltret, mest pillrigt var det att få dit givarkabeln, men i övrigt inte svårt.När sensorn var kass blv de som du beskrev.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.