|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Länk Detta om detta, skönt att få det svart på vitt av norska forskare dessutom ;))) | |
| Läste den i en norsk tidning jag me.. Lägger speciellt märke till det här "De har svårare att till exempel byta växel samtidigt som de följer med i trafiken" ... Är inte det rätt grundläggande å lära på körskolan??? hehe ;) Tre gånger (på det seneste) har jag haft "nästan-situationer".. och två av tre har varit tjejer som varit orsaken till nästan-smällen.. | |
NOLL7NOLL |
Och ändå är det vi killar som högst krockfrekvens.... konstigt.... "Stolt som medlem av skaran BMW-Ägare |
| Det förklaras med att män kör mer. Dessutom är killar överrepresenterade när det gäller idiotgrejer som rattfylleri osv. | |
|
Men det finns ju automatare... så tjerna borde ju lösa detta med bilkörning dom med :) ______________________________ Länk |
|
|
Lite märkligt faktiskt, då tjejer sägs ha bättre simultankapacitet. Men jag har också märkt att just stress påverkar kvinnor mer än män. Vi har kanske lite bättre katastrofsinne och handlingsförmåga under press? |
|
|
Jag tycker att det ofta märks att många tjejer måste tänka efter betydligt mer när de kör. Saker som vi män gör i bilen "på känsla" får många tjejer tänka efter innan de gör. Detta beror naturligtvis en del på rutin... Som exempel i övrigt har jag en tjejkompis som ALDRIG vågar göra omkörningar, knappt ens på motorväg. Hon fick inte lära sig det på körskolan och nu anser hon inte att hon vet hur man göra. Hon är så osäker i sin körning att hon själv utgör en trafikfara. Sen har jag iofs också en annan tjejkompis som kör som den värsta biltjuv :-DD Kontentan är: jag tror att den där undersökningen stämmer alldeles utmärkt! Mvh, Kalle - BMWCS[syd]#5120 ____ Länk |
|
|
Och vaddå? Var detta något nytt eller? *BAWORAK* |
|
| Jo... lite ryckigare brukar väl resorna med kvinnor bakom ratten vara. Men som sagt så har de inte samma övertro på sin förmåga som många av oss killar brukar ha ibland. | |
|
Gry Forsell (eller hur hon stavar) höll iaf inte med... Om man samlar hundra slumpvis utvalda kvinnor och lika många män och låter dessa tävla mot varandra i tex bankörning, rally mm så är det klart att männen vinner. Varför? Jo, för att killar/män generellt sett tycker att det är roligare att köra snabbt och lär sig därmed mer än kvinnor. Killar är generellt sätt inte lika "fjompiga" som tjejer. Men det finns ju alltid undantag... Min bil: Länk |
|
|
lyfter tråden litegrann för ett par veckor sen då jag var till stan med farsan så händer följande scenario: 1. volvokombi (745) står framför oss och ska ut i en rondell, det är fritt från bilar men ändå kör hon inte iväg!!! får tuta en gång åt hon och hon far iväg 2. kommer och kör efter ök. får stanna för rött likaså de mötande, längst fram i mötande fältet noterar jag en kvinna i nyare volvokombi, det är fritt från sidorna och hon kör mot RÖTT!!! och svänger in på ena sidovägen, 10 sek senare blir det grönt 3. ska fara till en parkering och parkera, på vägen dit måste man ligga i den yttersta filen med heldragen linje, jäms med bilen våran ligger det en toyotakombi, den accelererar, jag bromsar o ska svänga, då kommer den j****n och svänger in rätt framför nosen på min bil så man får ställa sig på bromsen,, hon blinkade inte och hon bröt mot heldragen linje!!! sen fortsatte hon bara medans jag fick 400 i puls!!!! och en massa dåliga tankar 4. väl utfört våra ärenden farsan och jag, går jag före till bilen för han ska in på systemet, sätter mig i bilen och noterar en kvinna som sätter sig i en volvo 340 och drar i gång den med ett jäkulens motorvarv (LIGGER SÄKERT PÅ 5000 RPM)!!!!, sen kastar hon i backen håller samma motorvarv och slirar som attan, hon håller på att backa och ta om flera gånger innan hon tar sig från parkeringsplatsen, sen stannar hon vid utfarten, tar på sig bälte osv och tänder en cigg o skapar en kö på 3-4 bilar, sen far hon iväg med världens motorvarv och slirar på kopplingen, vid detta lag ligger jag dubbelvikt av skratt på bilgolvet av alla föreseelser kvinnor gjort inom loppet på en timme!!! sen kommer farsan o frågar varför, jag förklarar allt o han förstår!!! "Brings Me Women" (Hur det ska gå till?) |
|
|
Ja du BMWLover... Känns ju läskigt att folk kör på det sättet :( Jag kan räkna upp minst lika många scenarion på kvinnor som kört på det sättet... Inte minst den gången då ja såg en grupp tjejer backa rakt in i en Saab (5km/h). De började bara as-garva å körde därifrån... Fyfan, om det hade vart min bil så hade det blivit nackskott! Ingen respekt what so ever :( Ibland vet man inte om man ska skratta eller gråta... Mvh Tobbe |
|
|
håller med dig tobbe! "Brings Me Women" (Hur det ska gå till?) |
|
|
Hoho, jag vet ju att jag hade skällt ut dom ordentligt även om jag bara varit åskådare.. Har skällt ut bilister förr, och det lär hända igen! Men så är jag lite för stor i käften för mitt eget bästa ibland så.. Men jag tål helt enkelt inte att folk nonchalerar skador dom åsamkar andra! // Björn |
|
| Jeg tror at kvinnor ofte krockar mildere enn menn. Typisk er "småskader" på rundt 10k som ikke havner i statestikken da skadene ikke blir meldt til forsikringsbolaget osv. | |
|
kom på att jag glömde en tabbe till orsakad av en kvinna: det låg en stadsjeep framför oss, kom inte ihåg vilket märke, men iaf. så fick hon för sig att byta fil så hon böt bara fil utan att se sig för, såg då att hon var riskabelt nära att klippa framkofånaren på en annan bil, han fick ställa sig på bromsen pga hennes dumdristiga filbyte!, detta gick i ca 40-50 "Brings Me Women" (Hur det ska gå till?) |
|
|
Det samme hendte nesten med meg i dag. Jeg lå i venstrefilen. En bil i høyrefilen byttet fil til venstre fordi bussen skulle ut fra busslummen (vikeplikt for buss i 60-sonen). Kvinnen bak ville også bytte fil slik som bilen foran gjorde. Hun blinket samtidig som hun svingte inn foran meg. (Jeg hadde allerede sluppet gasspedalen fordi jeg forutså dette). Da hun fikk øye på meg i sidespeilet, så ble hun redd og usikker (hadde jeg fortsatt kjørt i 80 slik som man oftest gjør i venstrefilen, så hadde det smelt hvis jeg ville). Hun var halvveis over i min fil, men svingte tilbake. Nå hadde bussen svingt halvveis ut i hennes fil! Så hun ble liggende i midten av to filer. Og selvfølgelig så jeg at det var en kvinne. Masse problem ut av ingenting. |
|
| Glemte å skrive at hun (det var forresten en middelaldrende kvinne) "nesten" kolliderte med bussen og svingte mot min fil igjen.. Så det ble litt sikk-sakk-kjøring. Så riktig dumt ut. | |
|
Inga kvinnor som skriver något i denna "tråd" ;) Jag menar det måste väl vara någon tjej/kvinna som inte bara tycker allt det som "vi" skriver är 100% mitt i prick :) Ähhh...Dem orkar väl inte "snacka så mycket sk*t" på ett forum för bilar...eller? Mvh Janne. |
|
|
Janne T: De fleste kvinnor er ikke interessert i temaet bil/trafikk. De vil ikke, eller orker ikke, å forstå seg på dette (det er jo derfor de kjører som de gjør). He he. |
|
|
Dom kör väl inte sämre, men vad jag har märkt så är tjejer lite rädda eller nervösa i trafiken, inte alla dock. Min tjej tycker jag kör väldigt bra, men så e hon uppväxt i en 5 miljonersstad oxå så hon har lite koll på läget :) /Erik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.