|
|
|
|---|---|
| Efter att ha glömt lyset i bilen på över natten (bilen var döööd, blev en springstart..) slog det mig: Borde inte checkcontrol varna om man lämnar lyset på? Om det ska göra det, tips på var jag kan börja felsöka? | |
| Checkkontrollen ska pipa till och texten "Licht an?" ska komma upp i fönstret när du öppnar dörren när lyset är tänt. Var du ska börja felsökningen vet jag dessvärre inte. Hasso??? | |
| ja det var det jag misstänkte, ska börja kolla om det kan vara nåt glapp i "dörrkontakten iaf. | |
|
Hejsan Om din bil är en importbil så kan det bero på att kretskortet är utbytt. Jag hade en 535 -91 som var importerad och på den så var kretskortet trasigt. Efter att jag hade bytt den på en bmw så slutade den att varna när jag glömde att slå av lyset. Jag vet inte om det kan bero på att vi har halvljusautomatik i Sverige och därför behövs kanske inte denna varning. |
|
| ja min bil är importerad, om kretskortet är utbytt har jag ingen aning om. Menar du att denna funktion inte finns på svensksålda bilar? | |
| Om det finns eller inte vet jag inte, bara att på min så slutade den att varna när jag glömde att slå av lyset. Om ljuset slår av/på automatiskt när man startar/stannar bilen så är det ju ingen vits med att ha någon varning för glömda lysen. Men jag kan ha helt fel. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.