AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
627

Är det normalt att en -01 gått 4500 mil?

pe
12
peca30
320i Touring -01
Jag har köpt en 320i -01 som jag ej ännu fått eller sett, men jag litar på importören och firman som säljer bilen. Firman säljer vidare leasingbilar till andra bilfirmor. Visst kan man kolla verkliga milen? I och för sig har jag redan köpt bilen men man vill ju ändå veta.
li
1.959
liste
535i -89
Välkommen till forumet!

4.500 mil är fullt normalt på en -01:a. Lämna in bilen hos din lokala BMW-handlare så kan dom hjälpa dig att kolla av mätarställningen.
pe
12
peca30
320i Touring -01
Tackar,

Min lokale BMWhandlare kommer säkert att bli JÄTTEGLAD när jag kommer dit med en importerad bil istället....

Om något fel uppstår som inte beror på mig eller min skötsel av bilen, är det någon skillnad på en svensk och importerad bil. Kan BMW Sverige göra något eller är man rökt?
Är inte din lokale BMW handlare medveten om att den service som du gör på bilen är en rätt säker intäktsström om han beter sig rätt får han skylla sig själv.

Dessutom har man börjat med et märke och får bra service är det ju ganska stor sannolikhet att du kanske fortsätter och senare till oh med köper en ny bil av dom (eller begagnad).

Har haft 1 svennesåld och 2 importerade och har aldrig mött några problem. Vad det gäller goodwill (dvs saker som går sönder som inte borde göra det) så är det heller ingen skillnad på import och svensksåld. Har själv fått en ny navigator (16kSEK+) på goodwill, men man får alltid betala arbetet själv, eftersom det var typ 1500 spänn log jag hela vägen hem och hittade också ;)

Goodwill eslutas dock centralt på BMW Sverige och du kan be en handlare att göra en goodwillförfrågan på någonting du uppfattar som inte BMW-kvalitet.

Jag kan ge tipset om att använda sökfunktionen för att kolla efter typfel på E46 så du kan kolla upp dessa.

... och du, välkommen ...
pe
12
peca30
320i Touring -01
Återigen tack,

Väldigt trevligt forum, synd att man inte skaffat BMW tidigare. Själv kan jag inte bidra med så mycket ännu annat än en del frågor. Går nu i spänd förväntan inför att bilen anländer nästa vecka och att den ser liak bra ut som jag hoppas.
Visa användare
1.173
Sail
E89 Z4 -09

Jaguar XKR -07
Jaguar S-type 3,0 Executive -99
Precis som "CBM3C" skriver är det idag ingen större skillnad i en seriös BMW handlares bemötande om du har en svensksåld eller importerad "ärlig" BMW. Garantier och Goodwill åtagande är oftast de samma i stora delar av Europa.

Både intäkterna från en regelbunden service och diverse tillbehör i kombination med bra service och bemötande är ju en ganska bra inkörsport för en lång relation med en handlare. Odlar man den väl i kombination med ett bilintresse börjar snart intressanta erbjudanden dyka upp från handlaren om alternativ till din nuvarande bil.
NOLL7NOLL
Appropå detta med att åka till BMW och fixa saker. Har varit på BMW i solna och är inte värst nöjd. När jag testade BMW Danderyd gick det inte bättre. Jag frågade om de kunde sätta in fjärrstyrt larm och lås i min bil. Han ojjade sig och sade: Det blir dyrt, minst 5 000 spänn plus arbetet. Mååånga timmar... Jaha sa jag men det kan ju inte ta sån tid. Jag har centrallås så det enda som ska in är ju larm och ngn motor som kör upp låset. Nja sa han, är den importerad bilen. Ja sa jag. Jaha, ja då går det inte, de har en helt annan standard än vi.. ???????????????????????

Vaffan, skrattretande. Ringde Installtionsproffsen i sthlm och de gjorde det på ngn timme.

Nu till min fråga... vart i sthlm ska jag vända mig för att få ordentlig o proffsig hjälp när det händer något.

"Stolt som medlem av skaran BMW-Ägare
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
NOLL7NOLL,

Pröva "sök inlägg" eller kolla Askens dagbok :)

Mvh,
Kalle - BMWCS[syd]#5120
____
Länk
gt
2.766
gto80
535 Xdrive 12 Citrinsvart metallic
535 DAT-M 05
Harley Wide Glide
Harley Ultra classic
Noll7Noll : Du vänder dig till Bil & Motorteknik i Huddinge jobbar bara med BMW 711 06 87 och det är bra !!!
NOLL7NOLL
Tackar gto 80... nästa gång testar jag det....
Nofx16: lååååång dagbok, orkar inte läsa... men söker istället :)

"Stolt som medlem av skaran BMW-Ägare
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.