|
|
|
|---|---|
|
Va igår iväg och polerade upp min pärla efter d tråkiga vädret som varit. Ny polerad och fin ställde jag han sen på gatan utanför lägenheten (ja jag vet den borde stå i garage men och detta är bara en temporär lösning). Tror jag vände mig om minst 10 gånger när jag igårkväll gick ifrån bilen, så jävla fin den va! Glad och morgonpigg skulle man idag ta bilen till jobbet. Och när man kommer ut får man se d jag har fruktat ända sen d hände min fd 325:a... 25m från bilen ser jag tydligt att väster M3 spegel är borta!!! Sprang bort till bilen och ett snabbt varv runt för att konstatera att ingen övrig skada va gjord...men va fan bara slå av en spegel!!! Missförstå mig rätt nu men va FAN!!! Detta är ju gjort på rent jävelskap för att nån idiot inte kunde se en fin och polerad bil ståendes på gatan! Någon som har LF och org. larm och råkat ut för detta? Tänker naturligtvis på om jag har nån självrisk? Någon som vet? Mvh En riktigt arg 328:a ägare i Hbg // Jimmy Länk | |
|
Åhhhh.. Irrirterande. Lider med dig! Jag som bor i norge har reagerat på att norge inte har det lika bra som sverige. Dvs att i sverige så är det ingen självriskt på skador där "idioten" är okänd. Det är ju fallet vid parkeringsolyckor och liknanade. Detta bör ju ligga i samma kategori. Så du borde kunna få täckt detta helt kostnadsfritt. Kanske vi borde starta en fond för alla stackar BMW entusiaster som får skador från avundsjuka? Än en gång, lider med dig Jimmyboy! Mvh Hosse "anklagar norrmännen för alla stavfeil" Länk |
|
|
Vi har visst självrisk på parkeringsskador och vandalism. Parkeringsskador tar man genom trafikförsäkringsföreningen, självrisk 1900kr (c:a) Vandalism tas på din egen försäkring, självrisk c:a 3000kr. Däremot så förlorar man ingen bonus om man själv inte är vållande till skadan. |
|
|
Jimmyboy: Mycket tråkigt, hoppas det löser sig. Hubbe325: Har man LF och har MER försäkrat och får en parkeringsskada så är självrisken 1000:- istället för 3000:- Det är många som inte tänker på att teckna en MER, kostar 498:- om året, det kan det ju vara värt tycker jag. //Palle Länk |
|
|
Oj det var trist. Norska media skröt tidigare i år om att sverige hade en gemensam fond som täckte upp all självrisk vid "smitnings" skador. Hemförsäkringen täcker väl en del konstiga saker oxå? Jag fick batteri syra i bilsätet en gång och fick täckt det av LF. Mvh Hosse "anklagar norrmännen för alla stavfeil" Länk |
|
|
Har samma problem... =( Det är inte den höga hastigheten som dödar utan det plötsliga stoppet! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.